Lille nuffe Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Tilde nekter å ta pupp, og nekter å ta flaske. De siste dagene har Tilde vegret seg mot å ta pupp. I dag vil hun ikke ta i det hele tatt. Tok et måltid i dagtidlig, men nå vil hun ikke ta puppen.. Prøvde med flaske også, men hun nektet. Skriker hysterisk. Endte med at jeg pumpet og ga henne melk med engangssprøyter. Hun har også siklet VELDIG de siste dagene. Tenner kanskje? Hva skal jeg gjøre? Hun er 3 1/2 mnd korrigert(egentlig 5 1/2, født 2 mnd for tidlig..) Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen gode forslag? Var deres barn sånn når de fikk tenner?? Har forresten smørt på dentinox flere ganger.. Håper på svar fra dere snille Dib-damer..
Sivalur Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Min var også sånn når han fikk tenner. Dvs han tok som regel puppen da, men flaske var helt uaktuelt noen mnd. Så da ga vi med kopp/plastglass. Jeg pumpet uansett, for jeg syntes det var greit å ha litt i fryseren så jeg kunne ta meg en tur ut en gang iblant. Etterhvert ble han kjempeflink til å drikke av kopp, og etter et par mnd når alle tennene fremme var kommet opp gikk det helt greit med flaske igjen.
Nit@™ Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg ville gitt paracet om jeg var ganske sikker på at det var tenner på gang. Du bør jo kjenne kuler i gommen dersom det er tenner. Kan det være noe du har spist hun reagerer på? Enkelte ting setter smak på melken. Har du fått tilbake menstrasjonen kan også det sette "uggen" smak på melken... Ellers har jeg bare et råd som jeg gjorde med min gutt da han hadde sin tørn med puppenekt. Vær rolig når du sette deg ned og skal amme. Tull henne inn i teppe, babyer liker å kjenne noe tett rundt seg. Sett dere god til rette, slapp av, tenk på å puste rolig. Syng eller nynne. Det beroliger både deg og babyen. Jeg satt og nynna skomakergatasangen (fødte i januar ;o) Etter noen slike ammestunder roet gutten min seg og ble igjen en grei gutt og amme! Kaver du, kaver babyen, er du urolig før måltidet blir babyen også urolig. Selv om hun surrer og gråter litt så behold roen, ikke stress. Kos dere, stryk henne på kinnet, på siden mot brystet ditt slik at hun venner munnen mot brystet. Klem gjerne ut noe dråper melk, la hun få finne roen ved brystet.
Lille nuffe Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 Det kjennes ut som om hun har to kuler i gommen, men jeg er ikke 100% sikker. Ga henne en stikkpille.. *håpe,håpe*.. Hun vil heller ikke sove. Hva er det som skjer med herlige, lille, snille jenta mi som har vært så lettvinn med alt.. Blir helt fra meg her, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå