Gå til innhold

Ha er egentlig en god mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjort meg opp litt tanker om det og kommet fram til hva jeg syntes.

En god mor :

*Elsker barnet sitt og gjør det hun syntes er best for sitt barn

*Hun er ikke så opptatt av om barnet som baby spiser mm eller mme bare at barnet får nok mat.

* velger engangsbleier av det ene eller andre merket eller tøybleier, det som er viktig er at barnet har en tørr bleie.

*velger å vakse med våtservietter eller tørrservietter eller klut og vann, bare barnet slipper å gå møkkete.

*Hun bærer barnet sitt hvis det er det som passer for henne og barnet,(så får det være om det er BB, MAITAI, RINGSLYNGE,ERGO eller annet)

Trives ikke hun og/eller barnet med å bære så lar hun det være.

*Hun prøver å gi barna et sundt og varriert kosthold

*hun lærer barna sine sosiale normer og regler som hun mener er viktig for å kunne leve blandt andre mennesker

*Hun utsetter ikke barnet sitt for fare med vilje, men godtar at aktive barn slår seg en gang i blandt.Og at ulykker kan skje.

*Hun lærer barnet til å kunne være selvstendig (i den grad det passer for barnets alder)

*Hun gir barnet frihet til å lære, prøve og feile,(i den grad det passer for barnets alder)

men er der når barnet trenger henne.

*hun konsentrerer seg om å oppdra sine barn og innser at andre velger andre metoder en seg, uten at det trenger å bety at de ikke er en god mamma som elsker barnet sitt.

*Hun er også villig til å si sin mening/gi råd når noen spør om det.Men har ikke behov for å presse sin kunnskap på andre.

*Hun gjør seg ikke blind og nekter for at barnet hennes kan ha gjort noe galt.

Alle barn vil en eller annen gang finne på noe som ikke er bra. (F.eks. Biting av et annet barn.)Da gjelder det å ta tak i ting istede for å skyve det under teppe.

*Hun er klar over at hun til tider vil gjøre feil og ta valg som karnsje skulle være andeledes. Men vet at hun da vil gjøre sitt beste for å rette tingene opp igjen.

Det er mine tanker.

Hva er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEHE ingen som hadde kommentarer til denne?

Skrevet

helt enig... lurte på om jeg skulle printe den ut å henge den på kjøleskapetsom påminning:)

Skrevet

Bra skrevet, helt enig.

En god mor vil kun det beste for sitt barn og gjør så godt hun kan ut fra det ståstedet hun er på i livet.

Skrevet

er helt enig, det der er akkurat det jeg og syns er en god mor..! ;)

Skrevet

Bra skrevet:)

Skrevet

det var bra skrevet =o)

helt enig med deg.

Skrevet

Enig med deg. Så lenge man bruker sunn fornuft kommer man langt. En god mor avstår selvfølgelig fra rus og vold.

Skrevet

En god mor er en mor som klarer å lese barnets behov og som agerer på dens behov, samt elsker sitt barn høyere enn seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...