Gå til innhold

Utalelse av navnet Eirin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier Eirinn og synes det er fint, men får frysninger av Eireen. For å hindre dette kan en jo stave det med to N er, men det synes jeg ser rart ut. Hvor mange av dere ville lest Eirin som Eireen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier Æiriiin jeg ..

Skrevet

eireen ja..desverre. hehe...

Skrevet

Hvorfor blir ikke Kristin Kristeen da? Hvor i landet bor dere foresten? Det er jo også relevant.

Skrevet

Jeg kjenner to som heter det. Ene uttaler navnet Eirinn - så da sier jeg også Eirinn, andre Eireen - så da uttaler jeg det slik.

Sier du det en gang, husker folk det.

Skrevet

jojo, klart om jeg visste det så hadde jeg sagt eirinn, men da kan man vel likesågodt skrive det med to n'er. Aner ikke hvorfor ikke kirstine blir kristeene. bor forøvrig på østlandet...

Skrevet

Synes det ser skikkelig dumt og feil ut med to N er. Kjenner ei som heter Kristeen men skriver Kristin, det er mange som ALDRI får det inn i hodet, og hun irriterer seg voldsomt. Har aldri møtt noen som ar presentert seg som Eireen, men har møtt et par Eirinner som skriver med en N. Ville trodd at en Eireen ville skrevet det Eireen spå samme måte som Eileen. Eireen blir litt i samme gate som Marry for meg, og jeg har jo så lyst på en liten Eirin(n).

Skrevet

Sier Eirin, med alle bokstaver uttalt og en n

Skrevet

Det kommer an på hvem som heter det. Jeg kjenner to Eiriner. Ene uttaler navnet sitt med trykk på første stavelse, andre uttaler med trykk på andre. Selv syns jeg med trykk på første stavelse er penest.

Skrevet

Kommer an paa hvem som heter det, 1,6179775? Petra kanskje?

Selv sier jeg Ei!!! (som i ay! traff-fingeren-i-stedet-for-spikeren-ay) ogsaa rin som i urin.

Skrevet

Nei altså, med det mente jeg at jeg uttaler navnet utifra hvordan den som heter navnet uttaler det.

Skrevet

jeg heter eirin og jeg bryr meg egentlig ikke lenger:P alle sier forskjellig... hahaha utaler det vel egentlig selv æirin;)

Skrevet

Eiriin, litt ekstra trykk på den siste i`n. Vanlig utalt n til slutt. Et fint navn synes jeg, har ei kjempe nydelig kusine som heter det :-)

Skrevet

Kjenner en som sier eirin med trykk på første stavelse og og n'en tilslutt. Altså EIriN. Det er så blodharry som det går ann å få det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...