Gjest Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 heisann.. jeg har en venninne som snart blir mamma, og jeg har lyst å lage en "startpakke" for hva en nybakt mamma trenger de første dagene etter fødselen.. og da lurer jeg litt på hva man trenger... jeg har notert meg følgende: vaselin (til smøring av brystvortene) ammeinnlegg amme skjold skjell amme te bind ørepropper spenol (fantastisk til smøring av sår baby rumpe) kan dere komme på noe mer? jeg kommer ikke på mer... selv om det bare er 8 uker siden, så husker jeg ikke hva jeg trengte...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Noen gode pierre robert boxere:=) Da hadde jeg i hvertfall blitt glad:=)Nylon eller bomull. Ellers tror jeg du har dekket det meste. Kanksje en bleie pakke eller 2 til minsten??
LadyLuck & Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 her er noen tips: istedenfor vaselin- nan care krem (krem man ikke trenger tørke av før amming etc) hva med en bleiekake?? (bleier sammensatt så det ser ut som kake) og når det gjelder ammete.. om hun er pollenalergiker kan hun få allergisk reaksjon på denne
Linn og gullet Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Et tips er å bytte ut vaselin med medela ammekrem(fåes på apoteket), den kan babyen få i seg uten problemer
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 er det noe problem om babyen får i seg vaselin da???
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har fått en pakke med kremer o.l. som jeg skal bruke på meg selv av svigermor. L´oréal, traveller spa duo. Gleder meg til å pleie meg selv littegrann....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå