Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Vi har ett "vennepar", dvs ingen av oss liker dama spes. godt og jeg kjenner knapt mannen heller. Men sambo og mannen har vært arbeidskollega i mange år, og vi har felles venner. De skal gifte seg i utlandet og vi er invitert og skal dra (meg med stor mage).... I går kom sambo hjem å fortalte at de også skal til utlandet på utdrikkningslag! Det vil koste 5000kr bare i reise og opphold! Er skuffa over sambo som i det hele tatt har tenkt tanken på bli med, men han skal vist reise, enda vi har 8000kr i minus konto etter å ha bestilt fly og hotell til turen når vi skal i bryllupp! Dette kommer HØYT på listen over det dummeste han har gjort på de 10åra vi har vært sammen.... Har lite lyst til å være den sure kjerringa som nekter han å dra, men er redd for at jeg likevel ikke greier å holde kjeft om det. Noen som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Hadde nok ikke syntes det var greit at han dro....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 I mine øyne er dette noe man snakker om før en bestemmer seg for å gjøre, dvs han burde snakket med deg om at han hadde lyst til å reise i utdrikningslaget og foreslått en løsning på hvordan det kunne gjøres i stedet for å bare bestemme at det skal han gjøre. Men han har antakelig VELDIG lyst til å reise da. Utdrikningslag for en god kompis skjer bare en gang (forhåpentligvis) . Men vanskelig å komme med tips, vet ikke hvor ille den økonomiske situasjonen deres er og om det er kun økonomien i det som plager deg eller om det er andre ting også?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Å det er så mannfolk! Jeg ville sagt som det var, og faktisk nektet for at jeg syntes det var på noen måte greit at han reiste. Jeg syntes jo også det er litt teit av forlover å arangere et så dyrt utdrikkningslag. Jeg tror nok at en fornuftig mann vill skjønne hvorfor han ikke kan reise når situvasjonen er som for dere nå. Det er nok bare litt dumt å måtte innrømme for en mann, for de er jo som barn, når de virkelig vil noe ser de ingen hindring. Lykke til! Stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Det der har mannen min også gjort! Ikke noe artig i det hele tatt. Men min hadde penger selv og jeg kunne ikke argumentere mot det på fornuftig vis, men jeg var sur og sjalu (noe jeg ikke er når jeg ikke er gravid, snodig nok) og lei av hele graviditeten. Når de gjør slike ting blir det så merkbart at graviditeten overhodet ikke har noe å si for dem, rent praktisk, og det syntes jeg var urettferdig. Menmen.. Han reiste og alt gikk fint, men det var ikke en artig helg for meg, nei. Håper du klarer å snakke med mannen din, slik at han i det minste forstår hvordan du føler det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Huff jeg synes synd i deg... Sånn hadde jeg det sist jeg var gravid. Men jeg måtte si helt ærlig til min samboer nå som jeg er gravid at jeg har ikke lyst at han skal gjør sånne ting som går ut over vår økonomi som ikke er høyst nødvendlig. Samtidig er det tungt for oss som sitt "innestengt hjemme" og vet at typen fester og drikker. Jeg foreslår at du ut på kvelden viser hva alle har svart på ditt hovedinnlegg. Typen min skulle arranger fest i et leielokale ikke langt herfra siden han skal slutte på jobben. Men han tenkte seg om og stoppa med den planen og drar heller ut og tar noen pils med dem. Man må ta hensyn til den gravide som er full av hormoner og må passes på.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Forstår at du er skuffet og lei deg over samboere din. Kan ikke se for meg at min samboer hadde overkjørt meg på den måten. En diskuterer ting,som en ønsker å gjøre,uansett hva det gjelder. Greit en kan jo være tankeløse og planlegge ting,men da må en jo ta seg sammen etterpå og si som sant var at en ble revet med. En annen ting er at jeg synes det er merkelig at brudgommen går med på å ha utdrikkningslaget i utlandet,slik at det blir så dyrt,for det jo ikke alle som kan ta seg råd til en slik tur. Skulle jo tro at en ville ha med flest mulig på en slik ting da. Håper det ordner seg for dere,men jeg tror at jeg hadde sagt at jeg ikke godtok dette og sett hva han da sa.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Du bør prate med han før han bestiller noe i alle fall. Husk at det er ganske mye penger som går med når den lille kommer til verden også! Skjønner at han har lyst til å være med, men det handler om å prioritere nå da.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Hadde dette vært et veldig godt vennepar av dere begge to som kanskje hadde strekt seg over mange år så hadde dere sikkert brukt litt penger på å få være med på den store dagen med glede,men dette er jo egentlig ikke noe vennepar.Greit mannen din kjenner han som skal gifte seg,å du er på "hils" med den vordene brud,men synes virkelig ikke det er verdt bruke så masse penger på å komme seg i et bryllupp der dem som gifter seg egenltig bare er bekjente av seg!Det er min mening altså..Sånn hadde jeg tenkt!! At dere er i minus på kontoen fra før styrker ikke hans avgjørelse i det hele tatt,lukter litt ego her altså.Hadd ikke godtatt det hvis min mann hadde kommet hjem med en slik beskjed.Man skal være enige når det kommer til felles økonomien i et hjem!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Er det pengene eller er det at du kanskje er litt sjalu som er det virkelige problemet her?
Sikkertforgammel Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Jeg bare lurer... Er det noen spesiell grunn til at han ikke kan ha utrikkningslaget sitt hjemme i Norge før alle reiser til utlandet for å feire bryllup??
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 *jente-i-vente ♥*24.uke* -dette har jeg spurt om og! Men får ikke noe svar.... - Nei jeg er ikke sjalu, kunne ikke tenkt meg å dratt med den gjengen på tur, og vært på plassen di skal, og frister ikke i det hele tatt. Vil ha det bedre på hytta med ei god vennine :-) -Det er pengene jeg først og fremst tenker på, nå er det ikke sånn at vi har kjempe dårlig råd sånn egentlig (men det har blitt litt mye de siste mnd med oppfylling av bsu i desember, stor elektriker regning i januar, og studielån i februar), derfor minus på en konto. Men det er vel endel som skal i hus før baby'n kommer. Prøvde å si noe i går, men har svigers på besøk så ikke så lett... Får se om vi får tatt en prat i kveld når de har dratt.... HI
Sikkertforgammel Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde ikke syntest at det var ok om mannen min dro til utlandet, og hvertfall ikke når vi har dårlig råd. Er jo begges penger. Virker som mannen din trenger å tenke seg litt om, med en baby på vei... Koster masse det og.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde sagt "nei, du kan ikke reise pga dårlig økonomi og at vi skal i bryllupet". Det koste ganske mye penger for utdrikningslag, regner med at de har tenk5t til å drikke også og det pleier ikke å være lite i sånne sammenheng. Synes det er litt merkelig at forloveden har lagt utdrikningslaget til utlandet siden bryllupet skal stå i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå