Gå til innhold

Vugge eller kurv i stua....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen fordeler/ulemper å komme med,får ikke bestemt meg...

Takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vugge dysser gjerne barnet enklere i søvn, kurv står stille..?

Hehe.. om det er spørsmål om man skal ha det eller kun bruke vogn/soverom til dagsøvnen er jo dette smak og behag? Begrenset tid det er snakk om og alle barn er forskjellige?

Vi har iallefall arvet en kurv så den skal stå i vår stue så den lille kan venne seg til å sove i daglyder og bli vant til dette;) Håper det blir vellykket!

Skrevet

Har du tilgang til en vugge haddejeg ikke vært i tvil. Vi brukte ikke det til dattera vår,men har lyst på det denne gangen,men de erganske dyre, jeg har lyst på en sånn ordentlig en, som ser sånn gammel ut.

Som hun andre sier,greit å vende dem til lyder og skille mellom dag og natt

Vugga er jo også et fint møbel

Skrevet

Førstevalget mitt var også vugge;) En god del små som elsker denne søvndyssingen. Også syns jeg det ser så koselig ut..!

Ulempen er jo at man kan låse seg litt til at barnet MÅ ha denne vuggingen for å sovne og dermed slite litt etterhvert som den står stille. Har rugget en del timer på vugge. Med kurv/seng blir man jo vant til at sovestedet står stille og sånn er det bare. Samme er jo med vogn. Enkelte vil da bare sove i vogn om de blir vant med den behagelige rullingen.. Enten med dumping eller uten.. Barn er veldig individuelle tenker nå jeg. Håper vår kan få litt forskjellige søvnvaner så den er lett tilpasselig livet generelt. Slitsomt å være låst hver sovetid;)

Skrevet

Jeg har litt trua på at hvis man lar være å rugge barnet fra dag en , nesten, så vil barnet lære seg til å sove uten hjelp. Men detskal sies at jeg stod å rugga på dattera vår til hun sovnet på dagen, men skal prøve å la være denne gangen;)

Men natta søvnen harvært bra fra 5mnd,så skal vel ikke klage.

Man må jo ikke rugge på vugga!!

Skrevet

Jeg har også grublet en del på dette. Ulempen med vugge er også at den er såpass åpen, og babyer liker å ha det litt tett rundt seg. Men de kurvene jeg har sett på er veldig store, noe som er litt problematisk for oss som bor i leilighet. Ellers var ikke prisforskjellen så stor på kurv og vugge på babyshop der jeg sjekket, men mulig hvis man leter mer at det er større forskjeller.

Leandervuggen med eller uten stativ er jo også et alternativ. En vugge som henger enten i taket eller i stativ, som det finnes himmel/forheng til. Jeg synes også det er vanskelig.

Skrevet

Viktigste er at baby kommer opp fra gulv-høyde. Altså stativ til kurv. Vi skal ha vugge med hjul, så den går nok skydseltrafikk mellom soverom og stue i starten. ;o)

Skrevet

Vi har kurv med hjul, den er vedig grei å ha i stua.

Er også lett og bære om vi vil ta den med opp i loftstua.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...