Gå til innhold

Jenta mi på 15 mnd vil ikke snakke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste hun sier er mamma, hei, nei, mer og mmm(ja). Men hun skjønner alt vi sier, og vi forstår jo vanligvis hva hun vil. Husker han eldste min snakket som en foss når han var på hennes alder, så dette er helt nytt for meg. Skal jeg bare slutte å bekymre meg og la det gå sin gang eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fort gjort å sammenligne barna noe som blir feil.Bare slapp av, språket kommer etterhvert:)

Skrevet

Oj,trykte på lagre uten at det var meninga hehe,trøtt på morran.

Har ei venninne som hadde det som deg,første ungen tidlig ute med alt,men nr var heller litt sen med det meste,hun ble frustrert av det hehe,men er nå engang sånn at unger er forskjellige og det hjelper lite om første var tidlig.

Har selv en gutt på snart 20 mnd som har vært treg med det meste,løfte hodet,krabbe,gå osv,Han sier fortsatt bare noen ord,ikke mer en 10-15 kanskje.Spurte Hs om dette og så lenge han babler i vei hele dagen så kom ord og setninger etterhvert fikk jeg beskjed om. Mye vi foreldre skal bekymre oss for:)

Skrevet

Dette er ingen ting å bekymre seg for.. min på 16 mnd sier ikke stort mer en det han heller, ja,nei,pappa,mamma,drikke, og sånne ting...og noen egenoppfunnet ord som, tete=tog...

som skrevet før,språket kommer etterhvert... men man må kanskje være flinke til å stimulere til det..gjenta ordene,snakke masse osv...:D

Skrevet

Jenta mi er snart 16 måneder og sier ikke et kløyva ord enda. Hverken mamma, pappa, hei eller hadet.

Så du trenger ikke bekymre deg selv om hun ikke sier så mye. Det kommer når hun er klar for det.

Skrevet

Min er snart 20 mnd, og har de siste par ukene begynt med noen ord, sier bil og baby, og ban (=banan). Sier ellers ikke mamma, pappa, hei eller noen. Er veldig forskjell på disse små:)

Skrevet

Litt tidlig å bekymre seg enda!!

Skrevet

Okay, da skal jeg slutte å være hysterisk mamma:-D Men godt å høre at det er flere i samme situasjon, for av dem jeg kjenner på hennes alder snakker nemlig ganske mye mer enn det hun gjør.

Skrevet

Slapp av, du. :-) Jeg sa ikke et ord før jeg var to år, jeg. Jeg hadde et stort ordforråd, men jeg var bare ikke så snakkesalig. Skjønner virkelig ikke hvorfor foreldre er så opptatt av at ungene skal prate så tidlig. Det viktigste er at de har språkforståelse.

Skrevet

språket kommer fortere enn man tror... snuppa sa ikke så mye, men plutselig på under 2 uker så flomma det ut så bare ta tiden til hjelp :)

Skrevet

Ville ikke bekymret meg for det enda.

Hos oss er det motsatt da. Eldste sa veldig lite før det plutselig løsnet da han var 20-22 mnd, og da gikk det veldig fort. Minstemann på 14,5 mnd prater masse og hermer etter alle ord som blir sagt.

Barna er så forskjellige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...