Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har atopisk eksem som føler det har blitt værre nå i

svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har hatt atopisk eksem siden jeg var bitteliten. Har vokst det mer og mer av meg i voksen alder, men det har blitt litt værre igjen nå i svangerskapet. For nå er jeg mer forsiktig med allergitabletter og kremer. Men smører meg med fuktighetskrem morgen og kveld, og det lindrer kløen litt...

Skrevet

Ok. Jeg har også hatt det siden jeg var liten, men var mer eller mindre

kvitt det fra jeg var 20 til nå for et år siden. Nå er jeg 35. Vi kjøpte et

9 år gammelt hus i juni i fjor, og etter vi flyttet inn så blusset det opp.

Tror ikke det er en eneste plass jeg ikke klør og har utslett. Klikker

snart!!!!!!!!!! Føler det har blitt værre nå etter jeg ble gravid. Får jo ikke

bruke de sterke salvene som Ibaril og Dermovat eller hve det heter :-)

GIkk på loratadin allergi tab, men det kan jeg heller ikke ta. Hva tar du?

Er det noe tab vi kan ta mot kløen eller?

Skrevet

Uff, ja det er slitsomt :-( Når kløen blir for ille tar jeg polaramin tabletter, som legen har foreskrevet pga graviditeten. Brukte aerius før (funka mye bedre!) men de fikk jeg ikke bruke lenger sa han. Prøver å ta allergitablettene så lite som mulig, men man skal jo leve i svangerskapet også..... det værste er at jeg klør ekstra mye etter å ha spist appelsiner, som jeg har helt dilla på! :-D

Kanskje er det noe du ikke tåler i huset? Har dere pusset opp, har du vært stressa? Slike ting trigger meg ihvertfall, pussa selv opp leilighet ifjor. Har hørt at svangerskap setter ned immunforsvaret, og da er det kanskje naturlig at noen plager kommer tilbake? Hehe, det er jo litt komisk, samboeren min sier jeg klør så hele senga rister på natta. Får ikke det med meg jeg da, men plagsomt nok i våken tilstand!

Skrevet

Eksemen er betydelig verre i graviditeten...Og huden er mere tørr enn vanlig...Smører meg flekkvis i ansiktet med Mildison...er det farlig???

Skrevet

hei. jeg har et lite spm. ang dette. jeg har har/har hatt atopisk eksem siden jeg var liten, men har ikke vært noe særlig plaget av det etter jeg var 12 år, kun bak ørene, det har jeg enda, men i noe mindre grad.. men etter jeg ble gravid har jeg merket kløe over mange plasser av kroppen.. kan det være dette? har ikke noe spes utslett eller noe..

eller er det såkalt sv.skapskløe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...