Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hmm, jeg er 27 uker på vei. Det har ikke blitt søkt om noen fødeplass for meg så vidt jeg vet. Hadde screeeningen hos gynekolog i uke 18. Det eneste jeg har fått er et tlf jeg skal ringe i uke 32 for å bestille time til å skrive journal på sykehuset i Stavanger i uke 36... Burde jeg fått noen bekreftelse i posten på sykehus, eller holder det at jeg ringer i uke 32. Noen som vet?
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Siden det skal skrives journal på sykehuset i Stavanger, vil jeg tro at det er der du har fått fødeplass? Ville ringt og sjekket. Så vidt jeg skjønner skal du få bekreftelse på fødeplass i posten. Den burde du ha fått for lenge siden...Søknad sendes fra fastlegen ganske tidlig, ble sendt for meg iallefall på første kontroll hos han i uke 11-12. Så fikk jeg bekreftelse på fødeplass fra sykehuset, i posten, pluss innkalling til ordinær ultralyd på sykehuset. Men kanskje gjøres det forskjellig? Hmmm, ville ringt fastlege hvis du går til kontroller der, og hørt, eller til sykehuset direkte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svaret. Jeg skal til legen første uken i mars, så jeg får spørre han da. Har ikke fått noe i posten, nei. Her er ikke flere sykehus i nærheten, men de har jo to ulike fødeavdelinger da, vet jeg. Og så har de sykehushotell også.
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Bare her i Oslo vi har 2000 sykehus å velge mellom,grrr....;-D Da høres det veldig greit ut for din del da. Da ordner det seg. Sykehushotell høres jo supert ut!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Oi! Ja, da er det litt greit å vite i god tid hvor man skal. Jeg søkte opp sykehusets nettside, og det ser ut til at det også er innskrivning i uke 36, så da er nok alt i skjønneste orden. Virker ut til at man bare søker om man ønsker føde på et "Fødeloftet", der det kun er "naturlige" fødsler uten bedøvelse o.l. Alle med en normal fødsel blir visst plassert på hotell her, og da får far og sove over, og så har man babyen hele tiden selv om alt er OK. Alt i tilknytning til sykehuset.
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Oki, 2000 var å overdrive, men det er mange:-D Uansett, høres jo bra ut det da! Da er det bare å se frem til fødsel, spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå