rigmora :-Oline-: Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 korleis bruker vi det? (minifom tar vi før kvart måltid, når tar vi sukkervatn?) og kor mykje sukker i forhold til vatn?
mumimammaen Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 sukkervann virker ikke forebyggende, slik som minifom gjør. sukkervann gis når barnet har vondt i magen. virker alt fra 30min til 2timer. mener jeg brukte 2ts sukker i 1dl vann. jeg ga prinsessa mi 1-2ts sukkervann om gangen. men her virket det desverre ikke på tuppa. ho hadde kolikk og var hos homopat og manuellterapaut med ho.
Hildeks Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Det brukes når barnet har vondt, er smertelindrende sier de. Jeg gav en ts om gangen og blandingsforholdet var 1 dl kokt vann og 1 ss sukker. Funka med en gang, har bare trengt sukkervann to ganger, nå er ho 3 1/2 mnd gammel=)
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 jeg leste et sted hvor en lege beskrev det som 1ss sukker rørt i 1l kokt vann...ikke gi for mye for babyer kan bli litt kvalm av det. Fungerte veldig godt her for snuppa ble rolig og sovnet med en gang:o)vi tok en halv ts i 1dl kokt vann..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå