Gå til innhold

Bare jeg som er sär?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spörsmål som mange kanskje synes er rart å stille i det hele tatt. Har flyttet sammen med samboeren (som nå også er far til mine barn) for 6 år siden, i hans hus.

Det er greit at kjökkenmöbler, badet og slikt er akkurat i samme stand som når han og exen bodde i dette huset. Men så tenker jeg på at han har ikke bytta seng som de to sov og ja...hadde sex i. Ikke ville han kaste den og kjöpe ny heller når jeg foreslo det, han sa at det ikke er noe vits i å kjöpe noe nytt når det han har fra för er i brukbar stand.

Tanken om at han har ligget med en annen kvinne i den samme sengen, til og med på de samme lakenene/madrassene, har begynt å ete meg opp innvendig.

Er det bare jeg som er rar eller burde jeg ha satt ned foten og sagt at nå er det over og ut med elskovsrede som inkluderte hans ex?

Huff, ikke lett dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Du er nok ikke sær. Jeg hadde heller ikke godtatt det. Har du fortalt han hvordan du har det og føler det? Om han ikke tar hensyn til det så drit i han. Ikke bokstavlig talt da, ta bare å kast lakene og kjøp nye. Si de var gåen... Og kjøp ny overmadrass... Kansje det vil hjelpe...

Skrevet

Da jeg og eksen gikk hver vår vei, beholdt jeg senga vi hadde. Men da jeg fant meg en ny mann, ønsket jeg sterkt å bytte ut sengen selv. Rart at din mann selv ikke ønsker dette. Han burde iallfall forstå deg.

Skrevet

Jeg var heldig, samboeren min kjøpte seg ny seng før jeg flyttet inn og jeg hadde kjøpt ny seng når jeg flyttet fra x'en min.

Vi er de eneste som har lekt i de sengene, og det synes vi er en fin ting.

Fortell ham hvordan du føler det, og om han ikke har gehør; kjøp nye laken og ny overmadrass... ;)

Skrevet

Jeg har hatt det på akkurat samme måte. Flyttet inn hos sambo, hvor han hadde bodd sammen med eksen. Det som faktisk gjør det litt lettere for meg, er at mens de to (og deres felles barn) bodde her, bodde også sambos mor her. Eksen til sambo har derfor aldri bodd i "vår" stue, men i kjellerstua, som de brukte. Soverommet har hun imidlertid bodd på. Jeg vet faktisk ikke om sambo og eksen brukte den senga han hadde da vi ble sammen, men jeg vet jo at han hadde hatt med seg et par andre damer dit i mellomtida. Jeg syntes ikke det var noe særlig, og sa dette litt forsiktig til ham, samtidig som jeg argumenterte med at madrassene var klare for utskiftning (noe han var enig i, sliter med ryggen). Siden de madrassene var 75 cm og jeg hadde en ganske ny i 90 cm (jeg hadde ikke dobbeltseng selv), kjøpte vi ny 180 seng, og en ny 90 madrass.

Det meste av møbler er også byttet ut, slik at vi har kjøpt det sammen, og kjøkkenet er pusset opp. Fordi jeg ville, og sambo etter en stund faktisk fikk litt forståelse for at jeg trenger å føle at dette også er MITT hus og hjem. Men det tok altså litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...