Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Står på pakken at de kan brukes ved 3 mndr kolikk. Min sønn er 7 uker, er det for tidlig å gi dette nå? Hun på apoteket sa det var greit, noen erfaringer?
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 HS sa til meg at minform ikke anbefalt å bruke lengre. Har hørt fler si det samme.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 vi har også brukt minifom (og han var yngre enn deres), men syntes ikke det hjalp no særlig. Sukkervann var like effektivt for å si det sånn. Og så er det jo en debatt gående om minifom da.... jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men samtidig vil jeg ikke utsette sønnen min for noe som kan være farlig. Men det er ikke trukket fra markedet, så så veldig farlig er det vel ikke? Du kan jo lese litt her: http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116 eller google "minifom"
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Vi ga minifom første gang når gutten vår var 4uker... Her har det hjulpet litt hvertfall.. Nå bruker vi det bare innimellom. Hadde heller ikke noe problemer med å kjøpe det på apoteket selv om jeg sa at det var til baby. Om du ammer, drikk fennikel te, og gi litt (2 tskjeer) til babyen. Vi har fått en roligere baby etter jeg begynte med teen. Du får kjøpt det på helsekosten og apotek tror jeg
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 vi brukte den når mini ble 1 mnd..ingenting annet hjalp like mye men du kan seff kombinere med fennikelte
M&MH Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Nå må alle som si det er farlig skjerpe seg, det er ikke farlig. Det er snakk om at LANGVARIG og UKRITISK bruk KAN være skadelig. Jeg ville ikke hatt noe problem med å bruke det, selvfølgelig med måte. Det funket veldig bra her, men så sluttet vi en periode med det og prøvde masse annet, fenikkelte, sukkervann osv. Endte til slutt opp hos kiropraktor som hjalp noe en periode. Men mageproblemene har først blitt bra nå i det siste, og nå er hun 6mnd gammel! Nei, bruk det med god samvittighet om du syntes det hjelper. Heller det enn at babyen din og dere skal bli utslitte.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Jeg begynte å gi jenta våres Minifom i forrige uke når hun var 6 uker. Fra dag 1 har hun vært urolig på kveld og natt, og ikke sovna før rundt kl tre. Hun var utrøstelig, vi prøvde det meste og til slutt trosset jeg advarslene og kjøpte Minifom. Må si at det angrer vi IKKE på! Fra første kveld opplevde vi endring, endelig kunne vesla slappe av på kvelden og hun sovna et par timer før enn tidligere. Nå har vi i tillegg begynt hos kiropraktor, og vi har fått en helt ny baby! Nå kan hun legges kl ni på kvelden og sover i 12 timer (med et par måltider i mellom så klart). Så mitt råd til deg er at prøv Minifom, vi har ikke gitt det til hvert måltid men de fleste på dagen. Og ikke minst: ta med gutten din til kiropraktor, vi angrer på at vi ikke gjorde det før! Nå kan vi kutte ut Minifom siden behandlingen hod kiropraktoren fungerer så bra.
ellaaa Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Helt enig M&M! Vi brukte det men bare 2-3 ggr om dagen, og det hjalp..jeg leste så mange negative innlegg her og var skeptisk men til slutt så vi ingen annen utvei..Var helt utslitt, både babyen og vi! Og mange som skriver at HS og apotek personale har sagt at det ikke er anbefalt mens andre skriver at ingen har sagt noe...helsepersonell burde väre enige iallefall! Hvis de hadde hatt det svart på hvitt så hadde alle hatt plikt til å informere om det samme! Veldig viktig å understreke at det er langvarig og overdrevet bruk kan väre farlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå