Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er stemor til en jente på 7 år. Hun er en fantastisk jente og hun er hos oss annenvær helg og i ferier. Men problemet er, nesten vær helg hun er her klør og svir hun i rompen og tissen. Hun er rød i rompen og tissen. Vi vasker med vann og smørrer på sink salve. Men dette er no ikke normalt? Hva kan det være og hva kan vi gjøre for at det skal forsvinne`? Vi har vært i lag i 5 år og det har kommet og gått i disse årene!!!
~~DoraDora~~ Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Antakelig så blir hun vasket for ofte nedentil...og med såpe. Dette er ikke bra for miljøet i underlivet. Gode råd her er : * Skyll med rent vann i dusjen hver morgen. Det er nok til å ha en god underlivshygiene. * Når hun dusjer eller bader til vanlig, kan dere bruke Lactacyd i stedet for såpe. * Husk ren truse hver dag (det beste er bomullstruser, for de trekker til seg fuktighet) * Noe annet som er ganske viktig hos jenter, er at en vasker forfra og bak.... det gjelder også ved tørking etter toalettbesøk ( da unngår en å få endetarmsbakterier frem....) *unngå at hun bruker trange bukser, da det fremmer sopp og kløe.
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Hos oss er det dessverre omvendt, stedatteren har ikke vane for å vaske seg nedentil om morgenen. Så jeg har måttet begynne; det skal vaskes før truse skiftes. Og da bare med vann! Hun har også nettopp begynt å tørke seg selv etter å ha vært på do, igjen var det jeg som satt ned foten. Jeg gadd ikke tørke en på 7 år i rompa! Og hun har det ikke helt inne ennå, så hver helg vi har henne tar vi en prat. Fortelle at det MÅ tørkes ordentlig. Og at det MÅ vaskes før ny truse tas på, det hjelper ikke med ren truse når tiss og rumpe er møkkete.... Dessverre blir (trolig) ikke dette jobbet med hos mor, for hun er veldig flink når hun er hos oss i helgene (sikkert fordi jeg passer på hver gang hun er på do...) Men når hun kommer fredag og tirsdag, da er trusene møkkete. (både bremsespor og gule etter tiss) PRØV å snakke med mor - kom med forslagene til Dillå, men er det hos deg som hos meg, kan det bli vanskelig, man vil jo ikke tråkke på tær... (La far ta seg av det, det er hans barn og hans x...) Eneste vi kan gjøre er å prente dette inn i hodet på den lille og håpe at det blir videreført av henne selv....
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 er hun plaget med sopp kanskje? er somme barn som er veldig plaget med det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå