Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Noen som har erfaring med reiving av babyer? (altså pakke stramt inn i helsepledd slik at babyen ikke kan komme løs med armene sine) Kjenner dere til eventuelle skadevirkninger av slik reiving?
marenmor Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hei, Jeg har brukt/bruker reiving paa min lille gutt med supert resultat. Han sover utrolig urolig og vekker seg selv hele tiden, pga veiving med armer og bein. Ved at armene er fastbundet sovner han mye raskere og sover mye lengre og roligere. Vet ikke hvor utbredt det er i Norge, bor selv i utlandet hvor det er veldig utbredt. Jobber selv i barnehage her og har sett mange barn blitt rolige og faatt den soevnen de trenger. Soerg vel for at du vet hvordan du maa gjoere det, det er forskjellige maater, men at du ikke bare tuller barnet inn i ett teppe mener jeg , viktig at det ikke kan komme over hodet osv. Men det er virkelig noe aa anbefalle, spes for nyfoedte og urolig barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Takk for svar. Vi har brukt å reive jenta vår i noen uker nå, hver natt. Dette hjelper henne til å sove bedre, på den måten at hun ikke vekker seg selv med urolige armbevegelser. Det som bekymrer meg, er to ting: 1: Jenta jobber med armene konstant i våken tilstand og jeg må stramme skikkelig for at hun ikke skal komme løs. Dersom det er litt slingringsmonn, blir hun bare mer urolig. Jeg føler det nesten litt som et overgrep når jeg strammer henne så fast inn. Men på den andre siden er det ikke godt for henne å ikke få sove skikkelig og bli overtrøtt og lei. 2: Noen ganger høres hun ganske fortvila ut der hun ligger innpakka, og noen ganger begynner hun å gråte sterkt. Da tar jeg selvsagt henne ut av pledde og plukker henne opp og trøster henne. Men da føler jeg igjen at denne reivinga kanskje er noe som er stygt gjort mot babyen?? Jeg lurer, siden dette er den eneste effektive måten vi har for å få henne til å sove godt om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå