Gå til innhold

han klarer ikke å finne dyp søvn!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sønnen vår på 4.5 mnd har hatt søvnproblemer siden fødselen... og jeg føler det ikke blir noe bedre:(

han våkner ALLTID etter enten 20 eller 40 minutter. en kan stille klokken etter han!

Når han våkner sover han med gråter skikkelig i søvne virker det som. Vi må ta han opp for at han skal roe seg! Har prøvd det meste der...

 

Han sovner av seg selv i senga si/vogna etc, og vi har laget soveplassen som et rede...

hva gjør vi feil, og hva kan vi gjøre for å få ahn til å finne den dype søvnen...????

 

Er så sliten... om natten er jeg jo oppe hvert 20/40 + at han av og til har 10 min intervaller hvor han er veldi urolig.

har vært til legen og ingenting feiler visstnok han...

Men han gråter som om han har vondt...

 

Hva skal vi gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres veldig slitsomt ut, ikke minst for den lille.

Har du prøvd manuell terapaut?

Hva med helsestasjonen, har du snakket med lege der?

Hvordan sover han når du triller tur? Klarer han å sove da?

 

Vet ikke hva jeg skal si, men det høres ikke enkelt ut nei og ikke rart at du er trett, om dette har pågått siden han kom til.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg sier det at OK JEG SOVER LITE, men tenker først og fremst på han! er så redd for at han har vondt noen plasser... :(

hva er manuell terapaut? vi har snakket om kiropraktor, så tror vi skal prøve det iallefall. (men er så lang ventetid:( )

HS har jeg snakket med, og de har ingen råd å komme med egentlig. vi har prøvd det meste (ikke skrike kur, pga jeg er helt imot det samt at vi mistenker at han har vondt et sted)

Legen fant ingenting, men syns han var stiv i hoftene så skal på ul med de.

Når vi går tur våkner han so om han ligger i senga feks... veldig slitsomt å komme seg ut med andre ord:(

Han viser også misnøye ved å ligge på gulvet, selv om vi har lagt dyne og pledd osv slik at det er godt og mykt...

 

Vi er så slitne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere! Det må jo være noe galt et eller annet sted? Jeg syns ikke dere skal gi dere hvis dere virkelig tror noe plager barnet deres. Dere blir jo også helt utslitt og dårligere i stand til å ta vare på ham! Det er helt uforståelig at dere ikke får mer hjelp av HS eller lege, syns særlig HS skal være en plass man får hjelp til slike problemer.

 

Er han kanskje veldig mye sulten? Kan han få litt mer mat, velling eller grøt for eksempel?

 

Syns det er veldig bra at dere ikke bare lar ham ligge å skrike, selv om det må være ummeskelig slitsomt med så korte soveintervaller for dere. Det er faktisk dere det går mest ut over, babyen klarer seg nok selv om han ikke får sove lenge i et strekk. Saken er at de faller inn og ut av dyp søvn hele tiden. Tar 20 minutter å sovne inn (hvis ikke, våkner han) og ca 40 minutter med dyp søvn for å avløses av lett søvn for en som er 4 måneder.

 

Er det helt mørkt og kjølig på soverommet? Er han godt pakket inn? det er viktig for vår jente, som heller ikke sover lange strekk. (Det er fordi hun er sulten, stakkars...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har vært hos manuell terapaut, vi fikk hjelp der da August var plaget med nakken etter fødselen - han er fin nå.

 

Det er iallefall en fysioterapaut med to års videreutdanning. Akkurat hva de gjør vet jeg ikke, men siden barnet ditt gråter så mye ville jeg prøvd det. De sjekker hele kroppen og han vi brukte så virkelig ut til å vite hva han drev med. Det er noe som heter Kiss - syndrom, kan symptomene på det passe på din sønn?

(google det så finner du masse om det...)

Om du bor i Drammensområdet kan du jo evt. prøve det stedet vi gikk til. Behandlingen var gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...