Gå til innhold

sikkert ett ufattelig dumt spørsmål, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor vonde skal kynnerene vere før man kan mistenke at det er rier? Har hatt en hel del kynnere idag, med litt nedpress og svake menssmerter og til tider veldig vonde menssmerter.. noen har vert reglmessige med 10-20 min mellomrom, men så har det pluselig gått en 30-40 min før neste vonde sammentrekkning..

hadde 2 cm åpning i går hos jordmor..

vet det er vanskelig for andre å si om det er kynnere eller rier eller noe annet, men er førstegangs og føler meg ganske grønn på dette punktet..

håper på mange svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Men det som indikerer noe er at det er regelmessig og minker i tid (altså mellom vondtene). Når jeg fikk rier var jeg ikke i tvil liksom... men det tok jo en liten stund før jeg forstod det - tror det var 9 min mellom hver rie jeg.

Skrevet

For at det er effektive rier/fødselsrier skal du ha 3 vonde på 10 minutter med en lengde på ca 1 min hver.

De riene skal være så kraftige at du du ikke hvet helt hvilke bein du skal stå på.

Det er i hvertfall tommelfingerreglen på mitt sykehus.

Det du har høres ut som en blanding av modningsrier og maserier.

Lykke til videre:=)

Skrevet

Så lenge du lurer på det er ingen spørsmål dumme.

Dette høres kjent ut. Jeg har masse kynnere og det har jeg hatt i mine to forrige svangerskap også. Mine kynnere går over i svake rier innimellom - jeg kjenner de tar tak - og starter åpningsprosessen uten egentlig å starte fødselen. Det er litt vanskelig å forklare. Med førstemann fikk jeg i uke 32 en sprøyte som stoppet opp disse riene så ikke fødselen skulle starte helt. Med andre mann var jeg til undersøkelse i uke 34, men da roet det seg ned av seg selv.

Dersom du er i tvil, ring fødeavdelingen din og snakk med noen der. Da kan du også komme til en undersøkelse. Du sier du har 2 cm åpning, og det kan det hende du går med en stund.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...