ApriIbaby Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Har hatt takvise moderate smerter tett oppundr høyre ribbein i 2 dager. Særlig etter mat. Lurer på om det kan komme fra gallen. Noen som har hatt slikt besvær og som kan beskrive dette for meg?
Stor_smil Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Kolikk-lignende smerter? Utstråling? Trykkøm?
ApriIbaby Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2008 Kan ligne litt på "hold", sitter sånn litt dypt inne kan du si. Ikke trykkøm. Sier det deg noe mer?
Stor_smil Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Tenkte i retning gallesten.. da kommer smerteanfallene igjen, og varer i alt fra minutter til timer av gangen. Da har man gjerne utstråling til høyre skulder eller/og i ryggen. Man er gjerne også litt spent i buken og trykk-øm.. altså det gjør vondt når man trykker på stedet og slipper fort. Ikke lett å vite hva det kan være. Så lenge smertene ikke er utholdelige og du allment føler deg relativt fin (uten feber, oppkast, kvalme, svettetokter og frostrier).. så kan du jo håpe på at det er noe så uskyldig som luftsmerter (svææært undervurderte smerter...) God bedring!
ApriIbaby Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 Takk for utfyllende svar Har tenkt på både luftsmerter og syreproblematikk langt nede i spiserøret. Har tatt Link - bl ikke bedre av det. Hvis det er luft hadde jeg tenkt at det hadde flyttet seg noe på to døgn. Er akkurat samme flekken det er vondt på hele tiden. Smertene kommer som et økende tak som stiger i intensitet før det slipper igjen. Varer 20 - 40 sek vil jeg tro. Kommer ca hvert annet minutt (fødsel?) - og kan så være borte en lang stund - kommer hyppigst etter mat.....merkelig. Det går seg nok til. Du tror ikke det har med galleveien å gjøre altså?
Gjest Rebel m/jente Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Var innlagt med mistanke om gallestein. da hadde jeg smerter i magen/under høyre ribbeinsbue som strålte bak i ryggen. Smertene kom og gikk i "tak". Var en brennende/sviende følelse. Fant aldri ut om det var gallestein, da ultralyden var så dårlig. Var gravid når det skjedde, og hadde nettopp spist og drukket når ultralyden ble tatt. Ble plutselig bedre etter 3 dagers innleggelse.
ApriIbaby Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2008 Neida :-) Bare fleipet. Hørtes plutselig ut som om jeg beskrev rier *ler*
Stor_smil Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Haha.. ja, ikke sant.. mulig gallgangene dine "føder" noen steiner ;-) Les dette, er godt mulig det er gallegangene?? http://www.doktoronline.no/lex/g/gallesten.html
Stor_smil Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Rebel.. måtte du faste på sykehuset??? Høres ut som om du kan ha hatt forbigående mild galleblærebetennelse.. noe som sees hos mange unge jenter, og forsvinner av seg selv ved faste (da får galleblæren slappe av...(!)...).. altså i noen tilfeller.. man får egentlig aldri helt oppklart hva smertene skyldes fordi de forsvinner så fort igjen
Trenger hjelp!! Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Jeg hadde lignende plager og jeg haddegallesten anfall.Jeg hadde sinnsyke smerter og ble sykemeldt i en uke.Måtte på sykehus for å ta ultralyd underøkelse,men da fant de ngenting..Fikk noe smertestillende,men det tok jeg bare 1 gang,liker ikke ta tabletter,så holdt ut med smertene...
ApriIbaby Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2008 Hmmm får bare vente og se om det blir noen "fødsel" da :-) Langt i fra sinnsyke smerter her. Bare litt over irriterende murrig. Som et kraftg hold, kjenner det godt , men holder greit ut,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå