Gå til innhold

Faen assa, jeg har så vondt i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev litt tidligere i dag, om at jeg har menssmerter i magen. Har innimellom litt murringer sånn utenom mens, men nå stikker det og sprenger og alt:(

Hadde en slags mens i forrige uke, kom noen dager for tidlig og varte halvannet døgn. Kom en del blod, så jeg var helt sikker på at det var en ånkli mens. Men begynner nå å lure, det stikker og murrer så veldig, akkurat som det gjør dagen før jeg skal ha mensen...

Jeg blir så irritert!! Er jo ånkli vondt! har vært skikkelig trøtt og uopplagt denne uka, er så redd for å ha cyster og sånn som blir store og sprekker... Er over 3 år siden jeg fødte og har ikke brukt prevensjon siden i sommer. Noen som har vært borti lignende...? Kan dette være symptomer på endometriose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har cyster selv, og kjenner godt når det sprekker noen. Det er omtrent som knivstikk vil jeg tro.

http://endometriose.no/

Der står det symptomer og alt.

Om du tror du har cycster bør bestille deg time til lege og få henvisning til gyn. som kan ta innvendig UL. Eller bestille til privat gyn kanskje om det er lang ventetid.

Jeg brukte ikke noe form for prevensjon i 5 år, da ble jeg gravid med minstemann.

En annen ting, om du har cyster kan disse vri seg, og vrir da også eggstokken. Dette gjør skikkelig vondt og kan følges av lett feber. Da er det ikke snakk om murrende smerter, men stikkende og verkende smerte. Om du har hatt skikkelig blindtarmbetennelse kan du sammenlinge det med smertene der. Du klarer så vidt å gå, i alle fall var det slik med meg da det skjedde med meg. Ble operert akutt en lørdagskveld ;o)

Skrevet

En venninne av meg hadde det slik som du beskriver, hun hadde en betent eggstokk og måtte operere den bort...

Ikke for å skremme altså... men kom deg til lege...

Skrevet

Ja blir nødt til å gå til til gyn hvis dette fortsetter. Er redd det er litt ventetid hos hun jeg var hos sist, og han jeg var hos for å sette inn spiralen tror jeg kanskje jeg må ha henvisning til. Får vel kanskje forklare at det muligens haster litt. Er også drittlei av ustabile sykluser, og menser som varer i alt fra 2 til 8 dager.. :P

Takk for svar!

Skrevet

Bestill en time på Majorstuaklinkken. Josef er ikke sexy, men utrolig flink! Du kan jo være gravid.....?

Skrevet

Leser om symptomene der nå, 11 av 14 symptomer stemmer. Men syns det er rart hvis ikke gyn`en så noe i juni, da tok hun innvendig UL..

Skrevet

Er det fryktelig dyrt eller? Har du vært hos Josef? Lang ventetid..? Tjoa, kan jo alltids være gravid også, men da syns jeg det er rart med den blødningen jeg hadde i forrige uke, men symptomene stemmer mer med endo enn med sv.sk:P

Skrevet

Det kan ha vært en festeblødning? Du kan være gravid utenfor livmoren? Tror det kostet ca 1000 kr. Har vært hos Josef og var veldig fornøyd. Min kjære stemor har gått hos han i alle år og han er nok en av norges flinkeste gynekologer. Du får helt sikkert kjapt time hvis du kan være litt fleksibel.

Skrevet

Cyster MÅ ikke vises på innvendig UL, de kan gå ut fra eggstokke (eggstokken er opphavet)

Jeg har tre som ble oppdaget fordi jeg tok MR av ryggen!! Ingen hadde oppdaget det på UL. Hadde vært på 4 kontroller før det.

Dessuten kan vanncyster vokse ganske fort, så de trenger ikke ha vært der da. De er der som regel ikke lenge heller før de sprekker og blir borte.

Jeg var hos privat gyn nå på mandag og betalte 690 kroner. Det var med innvendig UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...