Gå til innhold

Et litt dumt sørsmål kanskje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det går spysjuka og diare i familien.... Kan det gå utover ungen om jeg blir smitta?? Er 36 uker i dag, og vekta på barnet er helt fin!

Men redd om jeg blir syk og får i meg lite mat, kan han vokse mindre??

Noen råd til å slippe denne syken?? Føler meg kvalm og uggen nå så:s Og om jeg blir syk, noen gode råd??

uff orker ikke bli syk... sliten og dritt lei er jeg nå!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det går utover babyen i magen, han tar det han trenger uansett. Det er deg det blir verre med...

God bedring :)

Skrevet

Barnet i magen tar skade av at du har spysyken eller diare, dem fleste har diare av svangerskapet. Spysyken kan vel sammenlignest med svangerskaps kvalme/spye. Og det er ikke farlig med svangerskaps kvalme/spye. Bare du for i deg litt næring så er ikke dette noe problem for deg eller barnet :-)

Om du blir syk av det så er det ikke så mye du kan gjøre, bare å la syken gå over og prøve og holde humøret og næringen oppe!

Skrevet

Huff, husker jeg hadde oppkast og diare da jeg var 36 uke på vei sist, det var ikke noe særlig med den store ungen som romstrerte rundt inni magen da je var kvalm, men farlig, det er det nok ikke :-) Husker jeg håpet fødselen skulle starte av det, men den gang ei!

Skrevet

Så lenge du ikke blir dehydrert, går det fint.

Pass på å få i deg masse vann

evt væske med litt næring i hvis du ikke får i deg næring på andre måter

hvis du skulle bli dårlig :-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!! Greit å slippe bekymringen om den lille!! Skal drikke mye, og håpe på det går fort over!!

Skrevet

Legen anbefalte meg å drikke halvtomhalvt med vann og sprite eller vann og eplebrus da jeg var dårlig. Da får du i deg etellerannet bra, samtidig som det ikke blir altfor mye sukker:) Håper du er og blir frisk jeg da, siden det er skikkelig kjipt med spysyke. Det eneste som kan hjelpe mot å få det er skikkelig god håndhygiene, men det er jo heller ingen garanti....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...