snartgift.no Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Og hun var veldig bastant på dette med at babyene ikke skulle sitte oppreist hverken i vogn eller stol før de kunne sette seg opp selv. Som iflg henne ikke forekommer før babyen er 8-9 mnd. Noen som praktiserer dette? Har litt problemer med å se for meg en 9 mnd gammel baby liggende i en vippestol mens han får grøt - eller forresten, vippestol er jo også fy-fy!! Hvordan gjør dere det? Hører med til historien at datteren vår på 4,5 år fikk seg stol da hun var ca 6 mnd som hun satt i mens hun fikk mat.. Husker ikke når hun begynte å sette seg opp - kan jo være hun var tidlig ute...
Søtnosmamma Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Blir vel lynsjet at alle supermammaene her nå, men vi kjøpte høystol når vesla begynte med grøt når hun var 6 mnd. Hun satt bare noen minutter om gangen, men det var stor stas!! Hun forandret seg veldig når hun fikk være ordentlig med rundt bordet. Vi kommer til å gjøre det samme med neste barn uansett hva "de lærde" sier.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Vi praktiserte det med første mann. Han satte seg vel opp ved 8 mnd alder. Gikk fint det. Han er en tålmodig liten kar. Vil prøve å gjøre det samme denne gangen også.
Snupi27 Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 jenta vår bruker fortsatt bare vippestol. de siste dagene har vi begynt å la henne sitte litt oppreist i vognen noenganger. hun er 6 1/2 mnd
Tussa og Sofie Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Manuell terapeuten jeg går til sier det samme. Ikke før de kan sitte selv. Det gjaldt vippestol også. Men kommer ivhertfall til å fore mini med grøt i vippestolen når hun blir 4 mnd og går over til høystol når hun er 6 mnd. Det er jo bare en veldig kort stund og kan ikke tenkte meg at det skulle være noen stor krise.... de har nok grunn for sine anbefalinger absolutt så alt med måte.
Jenter i blått Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 fysio på vår HS sa det var greit å sitte oppreist en liten stund om gangen når de var 6mnd....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 tror nok ikke det er så bokstavelig ment som det blir framstilt her. Går til fysio med gutten min (10 mnd). Han sitter ikke selv ennå, men han sitter selvfølgelig i høystol når han spiser og i vogn. Grunnen til at fysio mener at de ikke skal motiveres til å sitte før de kan sette seg opp selv, er fordi de kan bli rompeakere hvis de ikke krabber ennå. Og krabbing er veldig vesentlig for utvikling av balanse, koordinasjon og finmotorikk. Rompeakere kan hoppe over krabbingen. Å sitte sammen rundt bordet er jo viktig når det gjelder det sosiale og derfor er det viktig å bruke litt skjønn på dette.
snartgift.no Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2008 Ja, ikke sant? Det var det jeg tenkte - derfor jeg lurte på om det var noen som overhode ikke lot barna sitte før de kunne sette seg opp selv.. Eldste fikk sitte i stolen sin og det kommer nok minsten til å få lov til også om noen mnd - men tror jeg skal holde munn om det overfor den fysioterapeuten, for hun var ganske bastant på det området...
september 07 Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 da jeg var på barselgruppe med fysio sa han at vi kunne la barna sitte i vognen fra de var 4 mnd gamle. ble jo så kjedelig å bare ligge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå