På vei igjen? Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har ikke rett på foreldrepenger da jeg er tidsbegrenset uføretrygdet tom november 2010, faren har opptjent foreldrepenger da han er i jobb og er helt frisk, i perioder har jeg veldig behov for hjelp til alt mulig da jeg ikke er 100% frisk, vet dere om noen kriterier som gjør at han kan få være hjemme med meg med betaling fra trygdekontoret hvis Mor er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet på grunn av sykdom eller skade?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hvis mor er avhengi av hjelp for at barnet kan skal få det best mulig,kan en søke gjennom NAV om å få overført mor sin permisjon til far,men da må en ha vedlagt en legeerklæring,der det går frem hva som er problemet og at dette vil hjelpe barnet. Håper du forstod det jeg prøver å formidle her.
På vei igjen? Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Hei takk for svar, forstod svaret ja, men jeg har ikke rett på permisjon, jeg er tidsbegrenset uføretrygdet. Kan han få permisjon likevel grunnet det som er forklart over??
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 jeg hadde ikke rett til permisjonspenger med sist, for jeg hadde ikke jobbet lenge nok...men han tok over min permisjon og jeg måtte jobbe 100% fra 6 uker etter fødselen...det er nok det samme for deg, bare at du ikke må jobbe, men være hjemme å bli frisk..
tigergutt<3 Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 jeg vil tro det men er ikke sikker. Ring Nav å spørr du. Jeg har i hvertfall forstått det dit hen at hvis mor er sykemeldt pga sykdom eller skader el. så har far krav på å ta ut permisjon for å ta vare på barnet. Men er usikker på om dette gjelder når du er uføretrygdet.
På vei igjen? Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Må uansett ha legeerklæring for det og det er ikke noe problem, men vil liksom vite mest mulig før jeg sender søknad slik at ikke saksbehandlingstiden blir så unødvendig lang. Håper mannen min får det vi mener vi har rett på i forhold til dette med permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå