Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Barnet mitt er 11 mnd og har såvidt fått to tenner nede. Prøver å få pusset litt på de,men det er ikke så lett..Lar h*n ligge å tygge/bite litt på tannkosten for at h*n skal bli vant med den. Når er det viktig å få igang skikkelig tannpuss? Pusser en morgen og kveld? Har ikke brukt tannkrem ennå,siden jeg ikke får pusset skikkelig. Når er det viktig å få pusset med tannkremen? Er liksom ikke " puss,puss,så får du en suss!" her i gården nei...
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Nei, det er ikke lett med den tannpussen;o/ Vår tre-åring syns fremdeles ikke det er noe kjekt. Det som er viktig nå i begynnelsen er å få inn rutine. Puss hver kveld i begynnelsen (vi pusser enda bare om kvelden) og bruk evt liiiitegranne tannkrem på for å venne h*n til smaken.
ifie Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Vi begynte sånn som du gjør; lot han tygge og leke med børsten, men så sa helsesøster at vi skulle begynne med tannkrem med én gang. Jeg pusser over tenna først også lar jeg gutten min leke med tannbørsten etterpå. Sånn gjør vi det. Skulle begynt med tannpuss om morran nå også, men har ikke greid å få inn den rutinen enda.
Søtnosmamma Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 I spebarnsboken står det at man skal ha mer "lekepussing" i starten og la det bli mer alvor når jekslene kommer. Her er det en liten tann så langt, som pusses med stor iver og bitte-bitte-bitte-litt tannkrem morgen og kveld. Veldig morsomt - men er ikke helt sikker på om tanna nødvendigvis er det som blir pussa mest i munnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå