d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Ja, slik er det i barnehagen våre barn går… Vi har siden høsten ”mistet” en del klær til han på 3 år. Og i går fikk vi beviset på at klær blir stjålet! Gutten vår har 3 stk. luer/m hals (finlandshette) og vi har savnet den ene… I går dukket den opp i Barnehagen igjen! Vi har hatt navnelapper som er strøket på + at vi har skrevet navnet inne i ”vaskelappen” Vet, dere hva…- Navnelappen som er strøket på var klippet bort + ”vakselappen” inni… Og siden vi strøk på navnelapper på alle med en gang kan vi fort se at den ”lappen” som var klippet bort satt nesten på samme sted + at luen er av samme merke… Nevnte dette i Barnehagen og de fikk sjokk… De så helt klart hva som hadde skjedd! Og vi som savner en masse annet tøy – Nye klær som for eksempel bare er brukt en gang osv… Blir så forbannet! Skulle ønske jeg viste hvem som stjal klær der!!
~sjiraff~ Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Oi, det er utrolig kjipt! Begynn å merk klærene med tusj istedetfor. Rett på plagget og ikke på lappene... Det klarer de jo ikke å klippe bort eller stryke over.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Det ødelegger jo klærne da. Er du flink til å brodere kan hun brodere på navn? Kjøp spesielle klær så det er lett å se om de blir borte, men det er liksom ikke det man prioriterer til en treåring heller. Ble du og mor enig ang flytting?
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 Jo er enig der! Men, lappen var strøket rett på plagget (går ikke ann å rive av), men den hadde de klippet bort!
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Vi har også litt slike problemer i vår barnehage,jenta vår har "mistet" 2 bukser der...de er sporløst forsvunnet,hun har ganske god kontroll på hva hun har i barnehagen av forskjellige ting,og de buksene har hun ikke sett etter at de hadde vært på tørk i tørkeskapet... Det er forferdelig irriterende å kjøpe klær til barna,også er det andre som går å forsyner seg av de..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jøss. Iherdig innsats for å nappe klær. Så smålig.
mamma til twins Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Tyvene er jo passe dumme som bruker tjuvgodset i barnehagen da! Idioter.. Det er nesten synd på mennesker som ser seg nødt til å stjele klær til ungene sine da.
Boulengerina Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Det er helt utrolig at voksne mennesker gjør sånt.. Personlig bruker jeg nesten bare arveklær på barna mine når de er i bhg (ikke dress og sånn da) fordi jeg synes det er så kjipt om nye klær blir ødelagte eller forsvinner.. Har heldigvis ennå til gode å oppleve at klær har blitt borte/stjelt i bhg..
Sjefsmegga Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Desverre et kjent problem både i barnehager og på sfo. spesiellt hvis man har merkeklær. Lurt å lage et ekstra "merke" et sted som ikke er så opplagt i tillegg til feite bokstaver på navnelapper ol., i tilfelle noen rapper det. Har du sagt fra til barnehagen? Kan være flere som sliter med det samme...de som stjeler har vel helst unger i samme størrelse også...så få personale til å være litt observant.
~sjiraff~ Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Blir jo ikke ødelagt av det. Skriver jo selvsagt på vrangen. Har gjort det med mye klær jeg. På votter har jeg skrevet navnet på selve votten (på utsiden), gjør jo ikke noe om navnet står der. Votten er for å holde barnet varmt ikke for å se pen ut )
Sjefsmegga Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Lurt å bruke det som ikke er så fint, greit dress trenger man jo helst kvalitet og samme med sko, men resten kan være billig/ arve klær...
~sjiraff~ Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Skrive på eller stryke på der det ikke er dobbelt stoff da? Huff, utrolig trist at man skal være redd for klærne til barna i bhg...!
Kirsebæra Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Å det er ille når klær blir stjålet og man faktisk oppdager at det er stjålet også... i en uke forsvant masse klær til Elias, men uka etterpå lå det en lapp i hylla til Elias hvor det sto unnskyld for at klærne er blitt borte, det er jeg som har henta ******* i barnehagen og har ikke alltid like godt styr på hva som er hans og ikke!! fra en far i barnehagen=) Men når man oppdager at lappene besvist er klippet av for å skjule sin synd, ja da er det ille.... ingen av de voksne som oppdaget hvem av ungene som hadde på seg den lua da?
-Hengebuksvinet- Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Hos svigerinna mi dukket plutselig en jente opp i jakka til eldstejenta til besteveninna hennes, i et barneselskap 3 år etter at den ble borte. Siden yngstedatteren i huset er fire år yngre, trodde tydeligvis moren det var trygt å begynne å bruke tyvgodset litt mer åpent :-D Det jeg hadde gjort er: Sett på ekstralapper, på litt mer usynlige steder. F.eks inne i lommen på en bukse, eller på baksiden av foret i en ytterdress. Hva angår vaskelappene som er klipt av, kan det jo være foreldre som har kjøpt samme type luer som dere. Jeg har en gutt som insisterer på å fjerne alle sånne lapper som stikker ut, men ble litt redd at noen tar meg for å bruke tyvgods nå. Gjelder å ta vare på kviteringer ser jeg :-) Litt klær forsvinner uansett i en barnehage. Ikke nødvendigvis pga at foreldre tar dem bevisst, tror jeg, men mange (spes) fedre har null kontroll over klærne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger mødre har ringt meg, eller unnskyldt seg om morgenen ved levering, for at gubben har tatt med seg hjem dressen eller andre ting som tilhører et av barna mine.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2008 Ta en titt på dette - lite i tvil om hva som skjer!! http://www.webtjenesten.no/kler/ Jeg har nok utgifter til barn om ikke jeg skal også kjøpe ekstra klær pga, andre i barnehagen trenger klærene til mine barn! (har 3 stk i barnehage + bidrag til 2) Så de klærene de har trenger jeg nok selv!!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 FY FLATE, det er å synke lavt.. Jeg er sjokkert!
Peyton Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Tror nok, dessverre, dette er et vanlig problem. Og det irriterer meg noe inni h*****!! Vi har og problemer m det i den barnehagen hvor jeg har gutta mine...ting forsvinner, kanskje bare ved uhell, men sløve foreldre gidder ikke ta det med tilbake og levere det... En dag så tok jeg faktisk ei søt lita jente i å gå i en av mine barns hettejakke..jeg kom for å levere og hun var der alt, gutta mine sa: "se mamma. ***** har vår genser" og jeg lo og sa "neida, hun har sikkert lik" men så sjekka jeg bak i nakken hennes for sikkerhets skyld og der sto min gutts navn, med sprittusj.. og de ansatte i barnehagen sa hun hadde hatt den på seg når hun kom! Sløvt ass! Og jeg vet mange andre ting mangler og, men hva gjør en da?? Jeg ble så perfleks at jeg bare ga beskjed i barnehagen den gangen jeg "tok på fersken", men jeg klarer ikke å meg til å spør om de har fått m seg hjem andre ting og...noe jeg egentlig burde kanskje...
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 15. februar 2008 ja, ikke sant! Ikke at denne luen er så kostbar - men vi savner også en masse andre klær! Han fikk nye bukser til jul av Oldemor og Oldefar - etter en dag i Barnehagen med de og de er "spor" løst forsvunnet!! + en del gensere og andre klær! Jeg har nok med mine egne om jeg ikke skal "kjøpe" klær til andre også!!! Blir så forbanna - håper jeg finner ut hvem som stjeler - og det skal jeg finne ut også! Dette var ikke et problem i "forrige" BH år, men har startet nå siden høsten 2007...
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 hmmmm hvis jeg forstår det riktig så har luen blitt brukt i bhg etter at den var blitt stjålet? Vet ikke de ansatte noe? Utrolig kiipt når sånt skjer. I bhg til mellomste har ingenting blitt borte...ikke 1 truse engang og heldigvis for det.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 15. februar 2008 Nok en gang linken til beviset at det stjeles klær: http://www.webtjenesten.no/kler/
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 15. februar 2008 Jo det er riktig - den kom på plass igjen - vi skal ta dette opp med BH... Noen må ha sett en eller annen med denne luen på!
-Hengebuksvinet- Skrevet 15. februar 2008 #23 Skrevet 15. februar 2008 har blitt klipt i. Spesielt om du ser på der lua har en liten v sydd opp, om du forstår. Dette er ikke samme lua, det kan jeg nesten garantere.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #24 Skrevet 15. februar 2008 det er jo ikke samme luen heller da.....hvis du ikke skjønte det.
-Hengebuksvinet- Skrevet 15. februar 2008 #25 Skrevet 15. februar 2008 He he, leste ikke alle innleggene så nøye. Da henger jeg med :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå