Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke? tenker da fra ca 2 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI bruker ikke våtservietter fordi jeg syns det blir for mye søppel og unødvendig bruk av penger (JA vi bruker engangsbleier!) og fordi snuppen reagerer på de serviettene vi har prøvd.

Hvorfor ikke DU skal bruke våtservietter vet jeg ikke :)

Skrevet

Det er ikke så lurt pga endel skadelige stoffer som kan være i dem - bla parabener som kan virke hormonforstyrrende og parfyme som ikke alle små tåler like bra og andre stoffer som jeg ikke husker navnet på...;o)

Det finnes våtservietter uten parfyme og parabener, for eks Extra (coop) - men tror disse hadde disse andre stoffene )som jeg ikke husker navnet på)...så noen er jo selvsagt bedre enn andre - men det aller beste er likevel bare en klut eller evt mesoft med vann og olje:o)

Våtserviettene er jo også kalde...ikke så behagelig å bli vasket med;o)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har brukt våtservietter.. siden stellebordet ikke er på badet har det blitt enklere sånn. Nå har tulla mi blitt sår på stumpen sin, og mamma har utrolig dårlig samvittighet.. Her blir det kun Mesoft og olje framover.. Men jeg skjønner godt de som velger å bruke våtservietter og barnet deres har sterk hud.

Skrevet

..OM barnet deres har sterk hud skal det være..:)

Skrevet

Bruker det hele tiden vi. Synes det er helt supert, stompen er aldri sår. Skal vi vaske skikkelig, skyller vi stompen i vasken... Vi styrer unna de våteste serviettene da, synes ikke noe om dem.

Vet mange ikke vil bruke disse serviettene på heltid, men jeg kan ikke si at de gjør noen skade. Eneste er at det ikke er spesielt miljøvennlig, så noen ganger tenker jeg på å slutte med dem...

Skrevet

Jeg bruker parfyme og parabenfrie våtservietter, men hjemme bruker jeg vaskeklut. Rett og slett fordi jeg selv ville foretrukket en varm og myk vaskeklut foran en kald våtserviett. Og så syns jeg sumpen tørker så seint når jeg bruker våtserviett. Blir liksom så "klam" hud viss du skjønner... Men ellers bruker jeg mye våtservietter jeg altså!!

Skrevet

vi bruker våtservietterpå heltid, og tulla har aldri vært sår.. vi bruker pampers sensitive..

Skrevet

jeg har stellebordet på badet så har blir det vasking av stumpen. Bruker våtservieter hvis hun har bæsjet mye så jeg tar vekk det verste eller når vi er på besøk.

Vennina mi som er jordmor har advart meg mot for mye bruk av våtservieter spesielt til jenter. Hvis vi tørker inn i vagina alt for mye (bæsj) kan barnet få problemer med utflod senere.

Men som sagt før mor vet best, og alle gjør det de synes er best for barnet sitt.

Skrevet

Vi bruker noen ganger våtservietter, men oftest bruker vi tørservietter som vi våter selv. Jeg orker ikke å ha masse kluter som har vaska bæsj liggende. syntes at det lukter selv om jeg har skylt dem godt. Derfor syntes jeg tørrservietter er bedre. De inneholder ikke masse rare ting slik som våtserviettene og kan døttes under varmt vann så de ikke blir kalde mot rumpa hennes.

Jeg tar med våtservietter hvis vi skal på tur et sted det ikke er mulighet til å få tak i vann for vask. På tur i parken og slikt.

Men skal vi på besøk til noen er det like greit med de tørre for alle har jo en vask.

Skrevet

bruker sånne engangspapir servietter....sånne som man fukter med vann(vi bruker alltid lunka vann) helt uten noen stoffer i :)

Snuppa har IKKE sår rompe og selv om det er litt søppel er det det beste for oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...