OsloMor Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Bare meg som synes det er en smule paradoksalt at en TRIPPELDRAPSDØMT kan sitte i beste sendetid i et talkshow på rikstv?? Hva med disse tre menneskene som faktisk ble brutalt slaktet ned for under 10 år siden? Jeg synes det er uhørt, klart innsatte skal få permisjon, men å sitte der og fortelle om fengselslivet på den måte på tv, det synes jeg er en hån mot liv som er tatt!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 de som døde for snart 10 årsiden får jo høyst sansynlig ikke med seg dette da.. hehe jeg syns ikke det gjør noe
juddellihuddelli Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tenkte akkurat på det samme, og er helt enig med deg! Jeg kan ikke fatte hvorfor disse folkene har fått SÅ høy mediestatus! Hva er det neste, at lommemannen om noen år blir høyprofilert kjendis?
OsloMor Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 Ja, Lommemannen slå morsomme vitser på Nytt på nNytt f.eks... Sant at ikke de avdøde får med seg tv, takket være sin egen svigerdatter bl.a.) men dette har noe med rettstaten og gjøre og hva slags signaler sender dette? Hvor mye er egentlig et liv verdt? Tenk om det var Baneheia-morderne som satt der? Blir ganske kvalm, om jeg skulle miste noen på den måten (Gud forby) og under 10 år etter sitte og se noen dømt for drapet breie seg i et talkshow i beste sendetid, det er vanvittig spør du meg!
mamma >to gull Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Nei,det syns jeg ikke gjør noenting. Syns det var interessant jeg da. Hun sitter nå fremdeles bak lås og slå og soner sin straff. Og syns hun faktisk så bedre ut enn før hun gikk inn i fengselet..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 I alle fall når hun sitter der og sipper og ber om sympati og at det norske folk legger press på politiet så de får tatt opp saken. Mord er forøvrig glimrende fredagsunderholdning, men da i form av Lynely.
*Rutletutt* Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 He he, signerer Doppler;o) (ang Linely)
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er helt enig, skrudde over på tv2 jeg.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Rart at hun er så sikker på at hun ikke har vært med på det.. Å sitte i fengsel i 10 år for noe du ikke har gjort liksom. Rart at hu ikke har klikka!
OsloMor Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2008 Synes det virket som om hun hadde skrevet doktoravhandling om fengselsliv, nøytral og distansert fortalte hun om "feltarbeidet "sitt... "Og jeg sitter helt alene når jeg studerer,..) Vi er rimelige priviligert som i det hele tatt kan studere i fengsel, særlig etter å ha tatt livet av tre uskyldige og forsvarsløse mennesker.
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Enig med deg,Oslomor!! Det er forkastelig at drapsdømte blir "forherliget" på denne måten,de skulle ties ihjel skulle de.De fortjener INGEN oppmerksomhet!!!!! Jeg kjenner at denne kvinnens mangel på empati for sine ofre,og for ofrenes familie,er helt horribel! Dette provoserer meg noe så j......,kjenner jeg får alle pigger ut! Mvh
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 "de som døde for snart 10 årsiden får jo høyst sansynlig ikke med seg dette da.. hehe jeg syns ikke det gjør noe mortilgunnar" Dette syns jeg var forferdelig sagt av deg,mortilgunnar....!! Å si at de som døde for 10 år siden ikke får med seg dette,og i tillegg slenge på et "hehe"...*risterpåhodet* De har vel venner og familie sittende som kanskje så dette??Hva med å vise respekt for de som ble fratatt livet så brutalt?? Hva om det var din familie som ble myrdet på denne måten?Hva hadde vært din reaksjon om du hadde sett morderen/-e på TV? Tenk deg nå litt om... Mvh
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 om de som er pårørene i denne saken ikke er vant til og se disse menneskene til nå så er det vel i grunn på tide. de var jo i avisene daglig over ganske lang tid. jeg mener fremdeles at det ikke gjør noe. at du syns det er forfeidelig at jeg mener det er helt greit. om det var min familie så vet jeg ike hvordan jeg hadde følt. det kan jeg umurlig sette meg inn i. men om det er slike hensyn man skal ta så burde det i grunn være like forfeidelig at de var i aviser osv hele tiden.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Helt enig med OsloMor. Jeg reagerer sterkt på at drapsdømte blir hovedpersoner i gullrekka på fredagskvelden. Det er i alle fall en hån mot dem som mistet kjære slektninger.
~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 Så det ikke selv, men er helt enig i at det ikke passer seg. Synes i grunn ikke de fortjener noe særlig oppmerksomhet i det hele tatt. Ser også på VGnett at nrk har mottatt en del henvendeler ang. dette, så da får man håpe de tar det til etterretning.
~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Nå er det (i mine øyne) en enorm forskjell på at de er i media i forbindelse med selve saken, og det at hun sitter i et av norges mest sette talkshow og bedyrer sin uskyld!
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/orderud/artikkel.php?artid=502310 Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå