Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 hva er den egentlige forskjellen? jeg vet ikke engang om jeg har hatt kynnere! Noen fortalte meg at kynnere er akkurat som å ha menssmerter.. men her leser jeg noe helt annet.. lurer litt :-) takk for svar hvis noen gidder å svare på et dumt spm.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Kynnere=magen blir knallhard og du hiver litt etter pusten, og må puste deg igjennom Menssmerter=magen er ikke knallhard, men det gjør vondt i tillegg
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Ved kynnere blir magen hard. De er ikke smertefulle, men kan være ubehagelige. Du må ikke puste deg gjennom kynnere. Du kan ha kynnere i mange måneder før fødselen. Det er rier som er så vonde at du må puste deg gjennom dem.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 men kan det hende at man ikke kjenner noen ting? =/ altså hva hvis jeg ikke har kjent kynnere.. men kanskje jeg har det allikevel.. uff sorry at jeg spør
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Ja, jeg har hatt masse kynnere jeg ikke har kjent i det hele tatt. Først nå på slutten jeg kjenner at de "tar" og strammer. Helt til uke 36-37 kunne jeg sitte på jobb og bare helt tilfeldig kjenne meg på magen og merke at den var knallhard og jobbet. Så det går fint an:-) Livmora som jobber - bare positivt!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 har skikkelige menstruasjonssmerter akkurat nå og vil bare legge meg ned.. føler meg også litt kvalm.. hva er dette da? hvorfor har vi menssmerter?
undome Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 kynneren strammer bare magen, ekke nå vonde, men kan bli litt slitsomme om de kommer ofte og hvergang en skal gjøre noe. får ikke noe mens smerter eller noe ved de. Kun at magen strammer seg. Får man mens smerter og murringer i ryggen og kanskje må puste seg litt igjennom det, så kan det være modnings rier / mas rier. Får man skikkelige tak i ryggen, tårer i øyekroken, magen presser nedover og man virkelig må puste seg igjennom de, så er det nok rier og like før en baby kommer ut. og til slutt er jo seff press rier , som ikke er å unngå å vite er press rier, rett å slett fordi navnet sier alt! EN føler et skikkelig press og mååå virkelig presse:P Håper dette hjalp deg litt... skal ikke si jeg er noe ekspert og at det MÅ være slik hvergang. jeg er nå 3 gangs fødenene, og slik har det iallefall vært til meg hvergang:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 takk for svaret undome =D det hjalp veldig! men har "bare" mens smerter og ikke murringer i ryggen.. og istad da jeg skulle skylle noen kopper så trodde jeg at jeg hadde fått mensen, men så var det bare veldig mye utflod.. dumt at jeg må spørre om så mye, men er førstegangsfødene og har IKKE peiling på alt dette her.. =/
undome Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 var ufloden farget, alså lys rosa, litt blod slim? sry at jeg spørr,,, og du skal få slippe å svare på det, men om den var det så kan det være slimproppen som gikk. så da hadde jeg evt ville ventet å se utover dagen hvordan ting går.. Blir det mere av ufloden, eller at du får press ned i magen, eller tak i ryggen, så har jeg ville kontaktet føden og spurt om å få komme inn på en sjekk, bare for å sjekke at det ikke kan være fostervann som leker,eller at det er masrier. Lykke til da! =)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 nei den er ikke farget, bare hvit.. så jeg aner ikke hva det kan være for noe.. har du hatt det før? og tusen takk for svar undome!
undome Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 ja helt hvit utflod er normalt... ikke noe farlig i det hele tatt! det er ganske så normalt å få ekstra mye uflod når en går gravid, og spesielt kommer det litt mere i store mengder på slutten av svangerskapet, da ting presses mere nedover.. Ja har hatt det selv med alle 3 barna , og har det nå også. Og bare hyggelig å hjelpe til:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 ok det var godt å høre.. ble bare litt bekymra pga disse smertene.. =/
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 og så er jeg "bare" 29 + 2 dager på vei
undome Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 ja skjønner du kan bli bekymra da ja,, men tror ikke du har noe å bekymre deg for.. Litt mens smerter er normalt å få av og til, samma som med ufloden. Så du får bare slappe av og nyte den lille tiden du har igjen til å gjøre det:P Får håpe du holder deg her inne litt lenger ja, før du føder:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 ja jeg får gjøre det! =) nei jeg får holde meg her inne på 3.trimester sammen med dere en stund til =D og enda en gang: tusen takk! du aner ikke hvor lettet jeg ble!
undome Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 ja du får gjøre det:D hehe ikke noe problem , vi er her for å hjelpe, og støtte hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå