Gå til innhold

Noen med peil. på tempmåling??? Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å måle tempen, aldri gjort dette før. Jeg hadde EL 07.02, men begynte ikke å måle før den 10.07 (dag 18 i syklusen) og hadde da temp på 36.54, dag 19: 36.54, dag 20: 36.35, dag 21: 36, dag 22: 36.42, dag 23: 36.54. Jeg har ikke satt meg så mye inn i dette med tempmåling, men har hørt at hvis tempen holder seg høy også etter EL så kan dette tyde på graviditet. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper noen kan svare meg!!!:-)

Skrevet

Tempen går alltid litt opp etter eggløsning. Og den pleier holde seg høy til TR dukker opp. Av og til går den ned dagen før TR kommer eller den dagen den kommer.

Dersom man fortsatt har høy temp ETTER ikm, kan dette være et ganske bra tegn på at man faktisk er gravid

Skrevet

Du har sikkert hørt dette før, men du må lese om dette på www.pernille.info. www.fertilityfriend.com er også en fin side, der du i tillegg kan registrere tempene og den "regner ut" når du har el ut fra det.

Som noen skrev før meg, så skal tempen gå opp dagen etter el, og holde seg oppe (kan variere litt fra dag til dag da) til omtrent IKM. Hos meg er forskjellen fra før og etter el ca 0.2 høyere temp. Tempene er forskjellige fra person til person, men jeg har ca 36,4 før el, og 36,6-36,8 etter el og frem til mensen. Hvis tempen holder seg oppe etter IKM, SÅ kan det være et tegn på graviditet. Hvis tempen stiger enda mer når det nærmer seg IKM kan det også være et tegn.

Jeg ville satt meg inn i og lest mer på de to sidene jeg foreslår. På FF-friend kan du bli gratis medlem. Hvis du betaler får du flere funksjoner, men er ikke så nødvendig egentlig. Du kan bli med på en tutorial der, som lærer deg masse om temping og slikt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...