Gå til innhold

Noen som har greie på jus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en perm full med papirer ang min sønn på 10 år med adhd diagnose. Sakkyndige vurderinger for 2 år tilbake. (Altså, det er flere, for vi får avslag på søknader, så SV fornyes) Assistentsøknader, med avslag og anker. Skriftlige klager til skolen for mobbing med slag og spark, og svar med masse tomme lovnder tilbake.

Resultater fra ulike tester (WISC+++ og fysio. rapporter) PPS og fysoi samt HS har hvert i skolesituasjon, både timer og friminutt for observering. Det er da skrevet anbefalninger osv.

Anker og klager til skole og skolesjef med svar.

Jeg har slitt ræva av meg i snart 3 skoleår mot denne skolen, og nå er jeg møkk lei av å bli avvist på 0-grunnlag.

Sønn min trenger ekstra ressurser og ikke minst en individuell ukeplan. IOP, halvårsrapporter og IP lar vente på seg. Blei spurt etter for snart 3 år siden første gang.

Så mitt spørsmål er, er dette advokatmat for en sliten snart 5-barnsmor?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Ja det synes jeg.

Å kjempe mot norsk skolevesen, pptjenesten osv..... er som å stange hue veggen. Få deg hjelp du.

Skrevet

PPT og "alle" instanser er på mitt parti, bortsett fra skolen og skolesjefen. Huff.. dette blir nok ikke meget billig, men nå har vi bestemt oss, koste hva det vil koste, om det finnes en advokat der ute som mener vi har en sak.

Skrevet

Flere som har tro på at vi har en sak?

Skrevet

Har ikke greie på jus på det området der. Men jeg vet at kommunen, og skoleverket klarer å luske seg unna så mye at det er til å bli gal av.

Jeg sleit for å få i gang opplegg rundt Mellomsten min.

Han hadde alt opplegg klar fra han var i barnehagen. Hva han trengte var dokumentert både i fra PPT, logoped og følgeskriv fra barnehagen.

Lovnader fra skolen, trodde jeg på, desverre.

INGENTING skjedde. Tross purringer fra meg, telefoner, møter etc. Helt til jeg truet med å ta gutten ut av skolen og lage helvete for dem! Da snakker jeg VG, Dagbladet osv...

Ting gikk sin gang. Takket være en god lærer i 1. klasse berget det mye. 2. klasse: Ingenting skjedde. Når jeg tok kontakt ble jeg lovet, det gikk fremover, men i babysted...

Først nå i januar (han går i 3. klasse nå) fungerer alt 100%

Jeg vet så vel hva du sloss mot. Det er faen meg (unskyld ordbruken) værre en det største byrokrati. Papirdyttere finnes jammen i skolen også!

Gutten min hadde "lovfestet rett" som det så pent heter, men jammen vet kommune og skoleverk å trenere saker så lenge de kan..

Kan jeg hjelpe deg med noe gjør jeg det gjerne. Tror du har meg på msn?

Vet at dette er en utrolig tung kamp. Det er lettere å klemme vann ut av murstein av og til.

Skrevet

Huff... virkelig stått på du da, godt å høre at du nådde inn. Jeg føler jeg alt har tapt, jeg veit ikke hva mer jeg kan gjøre, derfor vurderer vi advokat. Skal ha ansvarsgruppemøte i beggynnelsen på mars, så da kunne det hvert greit å ha bestemt seg for hva vi skal videre med saken.

Hva mener du med "lovfestet rett" forresten?

Hadde deg på den gamle msn min mener jeg å huske, men den døde sammen med hukommelsen min en dag jeg ikke husket passordet ;-)

Skrevet

[email protected]

Legg meg til om du vil, eller du kan sende mail også!

Jeg skal finne fram permen min, ja, jeg har en slik jeg også.

Så skal jeg se hva jeg kan finne der.

Skrevet

ja kjør på og snakk med en advokat. jeg har krangla med skolesystemet i hele mitt liv og de fagene jeg tar fra nå av tar jeg på en annen skole. har klaget 5 ganger siden i sommer bare og får ikke den tilretteleggingen jeg har krav på. så jeg vet hvor forbanna slitsomt det er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...