Gå til innhold

Se hit dere med barn som har hatt ørebetennelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på legevakta i dag med ei som hadde over førti i feber,skalv og rista som et uvær mens hun hylskrek, uten å få medisin når de fant ut det var ørebetennelse.. Skjønner jo de er blitt litt strengere på det , m.t.p resistens , men... er så fælt når man vet det finnes noe som funker :(

Men over til spm. da,hehe!

Hvor lang tid gikk det før de ble friske? Lurer på om vi kommer til å sitte inne leeeeeeenge nå liksom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ganske fort. Gi henne paracet mot feber og smerter.

Skrevet

3-4 dager ca.

Skrevet

Tok de crp? Håper det....

Skrevet

Litjmannen min har mellomøre betennelse nå. Får pencilin og han da pga lungebetennelse i tillegg.

Men legen sa at for smertene så kan du gi paracet stikkpiller OG ibux mixtur, nesespray for å lette trykket i ørene pluss å pakke litt bomull i ørene (hvis du får det til, her funker ikke det)

Skrevet

Mini hadde det.. men han fikk noe øredråper som visst skal være antibiotika.. Fikk du ikke øredråper heller??

Skrevet

Når du ikke får penicillin mot ørebetennelse er det for at det IKKE virker!!!! Da er det virusbetont og ikke en bakteriebetennelse....

Skrevet

De lyste i ørene,tok crp og tok halsprøve.

Ble sendt hjem med "diagnosen" ørebetennelse, og behandlingen var nesedråper og paracet 5-6 ganger om dagen mot smerter og høy feber.

Fikk ikke noe øredråper nei ...

Men 3-4 dager var jo overkommelig, takk for svar :)

Sitter jo såklart hjemme med lillemor den tiden det tar, men er litt synd,både for henne som har vondt , og for meg som nettopp har begynt å jobbe, om det blir langvarig..

Skrevet

Som regel er det virus som gir ørebetennelse og da virker ikke antibiotika uansett...

Det bør gå over på 3 dager, har det ikke gjordt det er det nok bakterier og du må ha medisin. Jeg pleier å vente 3 dager med å gå til legen jeg...

Tipset jeg fikk hos øre-spesialisten var å kjøpe litt for svake paracet, da kan du gi litt oftere, for det er totale inntak pr.døgn som gjelder. Hvis du kjøper de litt svake, kan du gi hver 4.time så slipper hun å få så vondt før neste tablett begynner virke. God bedring til jenta, ikkenoe godt det der. Husk å heve hodet hennes, best å sove nesten sittende, da presser og dunker det ikke så ikke i øret..

Skrevet

Neida... han sa det var fordi de ville vente og se hvordan det utvikler seg,fordi unger i dag generelt får for mye penicillin... slik at de tilslutt blir immune.

!!!!!!!!!

Skrevet

Er ikke den som renner ned dørene hos legen vi heller, men nå hu bikker over 40 grader etter stikkpille og almenntilstanden er dårlig,valgte vi å dra i dag uansett om hun ble syk i går ettermiddag.

Hun ligger med tykk og god pute no :)

Takk for tips og ønsker om god bedring :)

Skrevet

Du har fått mange gode råd over her, men gi også saltvann nesespray, det er forbindelse mellom øre/nese/hals ;o)

Er veldig effektivt her.

God bedring til TLtuppa!

Hilsen mamma til 2 ørebarn.

Skrevet

Vi var på legevakta med isack på søndag. Da hadde han vært syk i 4 dager med høy feber. Han hadde ørebetennelse på det ene øret. Og vi fikk penicillin med en gang. 7 dagers kur, 4 ganger daglig..

Rart hun ikke fikk...

Isack begynte som sagt på kuren søndag, og var feberfri tirsdag. Han er enda ikke i toppform, men har ikke feber.

Skrevet

Vi har alltid fått pencilin når snuppa har hatt ørebetendelse...

Har alltid merket stor bedring etter første dag...

Synst det var rart hun ikke fikk! Vi har alltid vært på legevakten med henne, så det er forskjellige leger som har skrevet ut pencilin hver gang...

Du får se det ann, å heller ringe igjenn om hun ikke kommer seg!

Synst det er så fælt de skal gå å lide, når det er hjelp å få...:(

Skrevet

var på legevakten med liam med 40 i feber og mye slim i hals og nese mandag forrige uke, ble sendt til ullevål. Der tok de røntgen av bryst, halsutskrap og snørrprøve + blodprøver.

Liam hadde rs-virus, hemolytiske streptokokker typ A, ørebetennelse på begge ørene, 40 i feber...

Vi fikk saltvann som må srøytes inn i nesen 4 ganger daglig (for å åpne ørene) paracet 125 milligram stikkpiller og pencilin i 8 dager. Var hos legen etter 7 dager og da hadde alt gitt seg bortsett fra ørene... det rant værk og han var rød og hadde veldig vondt :( så nå er vi på enda en pencilinkur på 10 dager, 1 ml 3 ganger daglig... stakar lille, han er jo bare 3,5 måneder...

Skrevet

Hvis hun har gjentatte ørebetennelser, så vil jeg anbefale å prøve homeopati. Det gjorde vi med eldstemann. Han hadde vel 6 antibiotikakurer fra han var 1 til han var 2 år. Til slutt prøvde vi homeopat, og han fikk medisiner som passet til seg (de har en times "bli kjent med barnet-konsultasjon" først), og siden har han ikke hatt en eneste ørebetennelse.

Han slet også med veldig høy feber som ga feberkramper ved et par anledninger. Tålte feber veldig dårlig. Det har vi heller ikke opplevd siden.

Er verdt et forsøk (:

Skrevet

Min gutt har vert syk siden søndags kveld, tirsdag var jeg hos fastlegen uten hell....Guttungen ble bare slakkere og slakkere så på torsdag var vi på legevakten, 160 i crp og ørebet på ene øre. Fikk antibiotika og kviknet temmelig fort til...men har vert noe slakk og sutrete i dag også. Tror snart han har gått ned 1 kg pga at han ikke spiser noe serlig. Skal på legevaka og sjekke crp i morgen. Egentlig så satt legen og vurderte om han skulle legges inn på sykehus, men fant ut si skulle se ann en dag om gangen. Håper det går rette veien nå.

Skrevet

Min gutt på 4 år har hatt maaaange ørebetennelser, og med unntak av et par ganger har han trengt antibiotika. Hans ørebetennelser er som regel ikke akutt, men mer "snikende" som legen sier, og er da ikke suuuper vondt, men sånn småvondt over lengre tid.

De to gangene han har hatt akutt ørebetennelse har det vært VONDT, og da har det vært over i løpet av et døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...