Gå til innhold

hvordan få medisin i jenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger sårt noen gode råd og ideer! Yngste jenten min har fått mellomøre betennelse og skal ta pencilin i flytende form i åtte dager.. Hun begynte på tirsdag - men HATER medisinen. Spytter ut, hyler, skriker og vrir seg unna. Min mann klarer å få i henne litt, men altså ikke jeg...Så nå når han er på jobb sliter jeg fælt! Gir henne det på en pimpette, sprøyter forsiktig inn i munnen (siden og så langt inn som mulig) men hun spytter mesteparten ut igjen. Har prøvd mye! Det siste var å holde henne for nesen...men selv ikke det gikk. Litt har hun nok fått i seg disse dagene, får hun virker helt frisk igjen, men kuren skal jo fullføres..Noen som har noen gode råd???

Hilsen Wenche

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var mi også

Var et helvete å få i henne medisinen

Men så spurte vi om hun ville ta den selv (med sprøyte i munnen) og da ble det plutselig gøy å ta medisin og hun spurte etter mer!!

Er i sjokk enda over forvandlingen. Hehe

Skrevet

Takk! Det har jeg ikke prøvd.Skal prøve i morgen tidlig! :-)

Skrevet

Det eneste som funker på mine barn er å blande ut penicillinen med sterk saft. Da kjenner de ikke så godt den bitre smaken.

Barna mine får sjeldent saft da, så det blir nesten som belønning for dem å ta medisin:) Verdt et forsøk:)

Skrevet

Fikk du ikke den penicillinen med jordbærsmak (Imacillin)?

Uansett, pjokken ville heller ikke ta den frivillig, så han fikk 3 non-stop etter hver dose (tre teskjeer om dagen). Ikke ideellt med godteri-belønning, men når det bare er for en uke så tar det ingen skade. Hovedsaken er jo at de får i seg medisinen de skal ha. Da gledet han seg til han skulle få medisinen, og ville ha mer ;) Nå er vi ferdig med kuren, og jeg syns det var verdt det.

Skrevet

Har du den som heter Apocillin? Hvis du har den med grapefruktsmak kan du prøve å bytte til sitronsmak. Miksturen finnes også i en mer konsentrert form i form av dråper. Det kan være lettere å klare siden dere allerede strever med miksturen. Hvis det er Apocillin med grapefrukt smaker den helt grusomt og det er ikke mulig å maskere smaken i yoghurt, syltetøy eller andre gode råd man får.

Ved bytte av medisin må man eventuelt tilbake til legen. Alternativt finnes det andre enn Apocillin som smaker bedre men de antibiotikaenen skal ikke være så effektfulle, men hvis barnet spytter ut mesteparten blir kanskje totalresultatet bedre enn med noe annet enn Apocillin. Hør med legen og forhør dere gjerne med apoteket først. Mitt inntrykk er at de kan dette vel så bra som legene.

Hilsen mammaen til to ørebetennelse-barn

Skrevet

Det eneste som fungerte her var å blande ut i yoghurt. De ble noen yoghurt begre den uken. Og da hadde vi prøvd alt; lureri, bestikkelse, cola, tvang ....... Ringte legen hun sa at alt er lov, selv om det er best om det blir gitt rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...