Duracella Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har tenkt litt på det til jenta i magen, men ser ut til at folk syns det blir veldig sært? Jeg vil ha et velkjent typisk norsk navn, som alle kan stave og uttale men som likevel ikke er veldig vanlig..... Hva syns dere, helt ærlig?
anni ke n - med ny baby Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ranveig er fint. Vurerer det selv. Vurderer Ingrid og Ragna ogsaa
1+1=2* Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes det er et kjempefint navn! Selv har jeg veldig sansen for norske navn som ikke er altfor vanlige (ti på topp), men heller ikke for sære. Så dette er et navn jeg liker godt!!!
siste"mann" ut Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg liker det navnet. Liker gode norske navn som ikke halve nabolaget har. Har selv typisk norske navn på mine to og nr 3 får også det.
Synnøve_Solbakken Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Ranveig er fint Liker også Solveig veldig godt.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Nei......det synes ikke jeg hvertfall. Men så kjenner jeg en som heter det som jeg ikke er så fan av... Men synes uansett ikke det er noe fint.
Trulte76 Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Ranveig er vel er like bra navn som hvilket som helst annet navn Synes det er fint jeg
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Fint, men synes Anveig er finere, det skal jenta mi hete
mumitrolletermammantilmille Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Ikke helt min smak. Men det betyr jo ikke noe hva jeg syntes. Om du liker det så burde du velge det:)
BitteLiten *har født* Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 for meg er det litt "gammel dame navn"....
prebs Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Synes det er koselig:)) Men ville skrevet Rannveig.
Gemini7 Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Ranveig er bra!! Synes det er herlig å se en motvekt til alle de personlighetsløse jålenavnene som florerer her inne (a la Victoria Isabella, Camilla Isadora, Charlotte Amelia osv)!!! Solid og ordentlig er det, ikke noe tull! Selv heter jeg Ingrid og ønsket som liten å hete noe "søtere", men nå er jeg kjempeglad at jeg har fått et gammelnorsk navn med historie og integritet.. Og- jeg ville skrevet Ranveig med en n.. Ragnhild er også fint og litt i samme gata:)
08 + april spire Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 Hei hei Synes det er fint mid tradisjonelle navn. Min lille jente skal enten hete Agnes eller Nelli. Jeg ønsker Nelli men far er ikke helt på gli enda.. c",) Kjekt å ha et navn som ikke alle andre har. Tenkt å komme i barnehagen og det er 4 andre som heter det samme..
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 Godt norskt navn. Ikke noe sært i det. Vår førstefødte heter Halvard, er jo like norskt det. Liker norske navn jeg
tea26 Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel et helt ok navn..men forbinder det med litt eldre damer... Selv ble jeg døpt med et navn nesten ingen andre hadde.Jeg synes det var så flaut og gruet meg for hvert opprop gjennom hele barneskolen... moren min synes det var så flott å ha et spesielt navn men jeg virkelig hatet det.Nå synes jeg det er helt ok... tror kanskje de spesielle navnene er mest morsomt for foreldrene? ekkelt å skille seg ut fra alle andre når man er liten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå