80-modell m guttebaby i magen Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 noen erfaringer, evt hvilket merke er dere fornøyd med dere som har bæresjal?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hvis du vil ha ergonomisk riktig bæresele, prøv Beco eller Ergo
Yo&La+spire Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Eg kan godt svare på det eg:) Først litt om de ulike bæreselene: Babybjørn: Kan bæres fra 3,5 kg opp til 10 - 12 kg Nøytralt utseende IKKE ergonomisk riktig, dvs at babyen får for stor belastning på hofter og rygg. Baby kan bæres på magen Kan brukes max 30 min Ergo, beco, patapum og andre formsydde bæreseler: Kan bæres fra nyfødt til 3-4 år Nøytralt uttseende (svart, brun, blå osv), men finnes også i farger og mønster (allefall beco) Ergonomisk riktig Baby kan bæres på magen og ryggen Kan brukes i timesvis. Mei tai: Samme som de formsydde, men ser annerledes ut. Et firkantet tøystykke med fire lange stropper i hvert hjørne. Masse farger og mønster og ikke vanskelig å sy selv. Sjal: Samme som de formsydde, men ser annerledes ut. Et lang sjal, ca 70 cm bredt og fra 2,5 til 5 meter langt ca. Kan brukes på rygg, mage og hofte og mange ulike måter å knyte det på for ulik avlastning. Babyen kan også ligge. Eg foretrekker sjal fordi eg synes det gir best avlastning for meg, særlig når snuppa er blitt så stor (11 mnd og 9,5 kg), men eg bruker meitai også og liker de og. Meitai og formsydde er litt enklere å få til i begynnelsen, men sjal går helt fint etter litt øving. Mange vil gjerne ha noe enkelt, lett og uten mye farger. Da anbefaler eg formsydd. Eg har prøvd beco og synes den var veldig god, men har ikke prøvd de andre da.... Håper det var til hjelp:)
80-modell m guttebaby i magen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 supert, takk for langt og utfyllendesvar. skal se om jeg finner noen steder på nett som selger beco formsydd.. har en følelse av at jeg ikke er tålmodig nok til å lære meg bruk av sjal..
Krokka og prinsessa Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg anbefaler virkelig meitai altså! Har svart deg på skravle. Det er ikke vanskelig å lære seg å bruke.
Lilletrollogmamma Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har brukt min babybjørn mye, og har brukt den lenger enn 30 min noen ganger (skyt meg!!) Jeg likte den veldig godt til mini var 7 mnd. Nå er han for tung for den, og det blir slitsomt for ryggen min. Jeg har sydd min egen MEI TAI som jeg nå har tatt i bruk (9 mnd) Den er kjempegod!!!!! Og det beste av alt: Jeg er IKKE flink å sy!!!!!Men det var superlett!! Det var mine erfaringer...
Yo&La+spire Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Beco får du kjøpt på lotusbarn.no:) Eneste norske nettbutikken eg vet om...ellers selger de mye brukt på tettinntil.no, men sjelden beco da....(Eg leter etter en også nemlig, til sambo, heeelt umulig å få tak i brukt her i norge...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå