Gå til innhold

Gi morsmelkerstatning om kvelden...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på 3 og en halv mnd som bare sover et par timer etter at jeg har lagt han for kvelden.Han blir fullammet.

Takknemlig for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. selvfølgelig kan du det. det er jo helt opp til deg. det eneste jeg tenker på er om det går utover melkeprod. ? jeg tor jeg ville snakket med hs om det, vist det hadde vært meg. MEN... om du velger det er jo det helt opp til deg hva du velger og gjøre. =) uansett avgjørelse lykke til=)

Skrevet

Takk!!Tenkte bare 100 ml. i første omgang.Blir spennende!Må flasken kokes først??

Skrevet

Du kan jo pumpe deg slik at produksjonen opprettholdes, og fryse den melka ned mens du gir han mme. Vær obs på at noen barn raskt legger sin elsk på flaska, og nekter å ta pupp.

Ja, flaska må kokes ;-)

Skrevet

Jeg begynte å gi gutten min flaske som siste måltid da han var ca 4 mnd , han er nå 5 mnd. Og dette var kun fordi jeg ville at pappaen også skulle kunne legge sønnen sin om kvelden , på denne måten kan jeg faktisk ta meg en tur ut....og pappaen får litt kosetid med gutten sin han også....

Dette har fungert helt supert! Ammer han som vanlig hele dagen og på natta. Har ikke merket noe forskjell på produksjonen jeg...og ikke tuller han med puppen heller.... Veldig greit for oss hvertfall...jeg konfererte ikke med hs først , det var jo vårt valg , ikke hennes!

Skrevet

Han spiser ca 180 - 220 ml til dette måltidet forresten :)

Skrevet

Jeg gjør det, gir mme om kvelden. Jenta mi er snart 4 mnd, og jeg har gjort det en 3 ukers tid, Det funker kjempebra!! Etter at hun fikk mme om kvelden, sover hun åtte timer sammenhengende. Jeg har ikke punpet meg, bare latt melken fylles opp til dagen etter, og har ikke sett noen tegn til mindre melk. HAdde jeg vært deg hadde jeg prøvd med mme. Jeg gir forresten ikke mer enn 100 ml jeg heller...

Lykke til;)

Skrevet

Dette har jeg gjort nesten helt siden jeg kom hjem med tulla. Det var veldig vanskelig å få henne til å sove igjen om natta etter første amming i 3-tida. Derfor begynte vi å gi flaske om kvelden etter at jeg hadde amma henne (amming-stell-flaske-seng). Dette hjalp veldig bra for oss, og gikk ikke utover verken produksjonen eller sugeteknikken (men det er jo ikke sikkert at det er likt for alle). Hun sov i alle fall lengre enn til 3, og var lettere å få til å sovne igjen etter nattamminga. Nå er hun 7 uker, og dette funker ennå. :)

Skrevet

jeg har gjort d siden han ble født jeg :)) aldri hatt problemer med at han ikke vil ha pupp! jeg har nok melk til å fullamme han selv om.. og om han skulle sove ekstra godt så pumper eg litt ut før eg legger meg og gir han d om han våkner eller dagen etter :)))

mme er et godt alternativ for litt ekstra søvn og d e VIKTIG!!!

minien min er forresten nå 4,5mnd. Du bør nok koke flaksene en liten stund til ja :)) lykke til... håper du får samme virkning som jeg har fått. Mer tid sammen med sambo på kvelden og en glad og opplagt baby på dagtid :)

Skrevet

Vil bare tilføye at sønnen min sover ikke noe lenger selvom han får mme til kvelden , han våkner en gang ofte ved 2 tiden ( legger seg ca 1930) for mat.

Skrevet

vi begynte med dette da jeg fikk brystbetennelse.. tror en blanding av dette ødela melkeproduksjonen min. nå er det ikke noe melk igjen nemlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...