Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Ville bare fortelle om en ting,vi har ei datter på 1 mnd som har sliti med kolikk siden fødselen,vi prøvde alt,fra soneterapi til kiropraktor uten hjelp,skrev inn her for noen dager siden at jeg mista snart vettet og da var det noen kloke damer som sa: Prøv minifom,var kjempe skeptisk,men desperat som jeg var gjorde jeg det,og med SUPER vikning(foreløpig hvertfall),så jenter,ikke slit dere ut fodi dere er redde,det kan faktisk hjelpe,både på smertene til de små og de utslitte foreldrene:) Ville bare fortelle om at det er faktisk noe positivt med minifom,ikke bare negativt som jeg har lest mye om her:) Stå på damer:) Og ikke minst, TUSEN TAKK til de damene som sa jeg burde prøve det:) Klem fra en nybakt mor med litt mer energi og glede:)
Legekjærringa Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 kjempefint at det fungerte på din baby. Minifom hjelper på luft i magen, dvs. samler og gjør det letter å få opp luftbobler. På min sønn fungerte det ikke. Mulig annen årsak til kolikken, så jeg slet til han var 4,5 mnd. Kjempebra at du og den lille ikke fant en løsning for dere.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2008 Er noen dråper du gir kolikk barn før de skal spise,som hjelper mot luft i tarmene dems:)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Det er et flytende middel som er med å deler opp de store luftbobblene bebisen har i magen til mange små, slik at de er lettere å få ut. Jeg brukte selv minifom til jenta vår, og det hadde bra virkning her også. Da jeg jeg fortalte på apoteket at jeg hadde hørt en del negativt om middelet, og jeg lurte på hva som var riktig og ikke av dette, fikk jeg beskjed om at det var heeelt ufarlig så lenge man ikke overdrev bruken over mange måneder.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Det anbefales vel ikke lenger å bruke det, tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 http://www.helserevyen.no/index2.asp?newsid=5116
Yellowgoldfish Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Beklager så masse men helsedirektoratet advarer sterkt mot bruken av det - de kom med en pressemelding i april 2007. Det var nemlig midt i den verste kollikkfasen til vesla. Skal prøve å finne den og legge ut linken...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Det er ikke farlig å bruke minifom i små mengder, yellow. Det er langvarig ukritisk bruk som kan være farlig. Hormonforstyrrende ville da uansett bare ha påvirket gutter, og ikke jente som Hi har.
Yellowgoldfish Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Her er linken: http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____38004.aspx
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 akkurat det samme anonym over her sa. Det er snakk om UKRITISK bruk, ikke bruk generelt.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2008 Var ikke meningen min ved innlegget å få i gang en debatt,ville bare fortelle om vår erfaring med bruken av det,og alt er vel bedre enn at baby skal ha kjempe smerter i flere timer hver dag,mener jeg hvertfall:) Og som det blir sagt her: Overdriving av bruken av legemiddelet kan ha bivirkninger,men det er det med alle legemiddler...Så min konklusjon er: Dette fungerer på vesla og de som har kolikk babyer vet at man blir desperat,man må være i situasjonen for å forstå
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Haha,hva er det som ikke er farlig da? Er hvertfall ikke bra å knekke små rygger...
Legekjærringa Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Vær så snill anonym 1339, du snakker ikke om kiropraktor.-beh. nå??! Tydeligvis har du ikke vært med på en slik beh. av babyer. For de knekker ikke i ryggen til babyen. Det er tøyer ut og gir forsiktig press..noe som gjorde at jeg lurte på om dette i det hele tatt virket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå