Gå til innhold

hvordan er musa etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehehe..pinlig spørsmål,menmen...........blir den fort "normal" igjen eller?..hvordan er den f.eks dagen etterpå?eller ei uke etterpå?...er redd for å bli helt ødelagt der nede..er det mye ubehag etter fødselen,når man f.eks må tisse å slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er øm! Hehe.. Fødte på mandag jeg da. Vil tro alt er avhengig av om du rakner, blir klipt og har sting.. Ellers så blør en nok en del, for livmora har jo "renselse". Ivister i gode myke bind! :)

Skrevet

er 12 dager siden fødsel, og jeg revnet en god del.. begynner endelig å komme meg nå. Men dagene etterpå var VONDE! men det heles fort, og det er litt ubehag og tisse avåtil. det svir litt, men jeg spruter lunket vann med en drikkeflaske mens jeg tisser. da kjenner jeg ingenting:)

Skrevet

og ja, en blør også! det er nesten det verste fordi det er så mye som kommer.. får igjen på å ikke har hatt mensen på 9 mnd:P

Skrevet

Da jeg fødte nr 1, revnet jeg ikke. Eneste jeg merket var at det svei den første dagen da jeg tisset. Ellers var den "normal". Blødde i nesten en uke etterpå... Håper jeg får den samme opplevelsen nå oxo...

Skrevet

Jeg var veldig øm de første 2 ukene, svei litt når jeg tissa.

Ett godt tips er å sette rompa i grønnsåpevann, da renser du sårene og det gror fortere, ta også med deg en flaske med grønnsåpevann når du skal tisse og sprute på samtidlig, det hjelper : )

Tror nok de fleste er litt ømme i begynnelsen, men dette går seg til så lenge det ikke er snakk om total ruptur ol.

Lykke til

Skrevet

Dette er veldig forskjellig. jeg var ikke bra før etter 6 mnd. Og må ha en korreksjon av underlivet etter denne fødselen som er den siste.

Skrevet

Jeg revnet en god del og ble mye sydd. Første gang jeg skulle på do etter fødselen holdt jeg på å besvime da jeg kjente etter med fingrene! Hele underlivet kjentes ut som en surra svinestek (du vet, sånn i netting)!! Hadde vondt når jeg gikk på do i mange uker etterpå, men brukte "lunket vann - trikset" - det lindret mye. Nå er det 2,5 år siden og alt er ved normalen igjen. Nå er jeg bare spent på hvordan neste fødsel blir... om 2 mnd...

Skrevet

Jeg har vært veldig heldig. Fødte den 09.02 uten å revne. Jordmor sa jeg hadde noen skrubbsår, men disse har ikke jeg kjent noe til. De første 3 dagene hadde jeg det vi kan kalle litt mer enn en vanlig mens. I dag, 6 dager etter fødsel blør jeg nesten ingen ting. Bruker vanlig bind. Har ikke vært øm heller, tørker meg med papir. Har heller ikke hatt problemer med å sitte.

Jeg også lurte på dette, da jeg skulle ha førstemann. Min erfaring er at "musa" blir god som gull igjen!!! : )

Har med begge mine brukt jordnøttolje fra uke 31 ca. Med første fikk jeg to pyntesting og denne gangen som sagt ingen.

Det går nok bra skal du se. Uansett lykke til : )

Skrevet

.. hehe.. uhu! "surra svinesteik.." godt forklart! Herregud! Jeg blir litt skremt her jeg!

jordnøttolje? Hm? Noe triks for å forhindre å revne? (blank)

Skrevet

He he, hun med "svinesteiken" her:-) Glemte jo å si at jeg revnet pga at barnet til slutt måtte forløses med vaakum. Tror kanskje ikke man revner slik ved en vanlig forløsning? (uten at jeg har noe erfaring på det området).

Skrevet

Med første revna jeg langt bak, men ikke total ruptur, urinrøret revna, jeg har 3 kjønnslepper, klitoris sprakk og en de innvendig revning. Så det tok 9 mnd før jeg kunne kalle meg normal igjen. Men med nr 2 sydde jeg bare 2 sting, og hadde sex etter bare 3 uker. Litt vondt å tisse, men det gikk fort over denne gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...