Gå til innhold

Dere som har hatt barn med lungebetennelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var barna deres hjemme fra barnehagen?

Hvor mange antibiotika-kurer trengte dere?

Hvor lang tid tok det før de var helt restituerte?

Min fire-åring har hatt den smittsomme varianten, mykoplasma lungebetennelse og han har vært hjemme i 14 dager nå og går på sin andre antibiotikakur.....Han virker grei og har ikke hatt feber etter han begynte på antibiotika. Men hosten er der av og til, spesielt hvis han anstrenger seg og han blir fort sliten.

Er usikker på om han blir frisk og god nok til å dra i barnehagen mandag, derfor tenkte jeg å høre med dere som har opplevd det samme.....

Takker så masse for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var 1,5år da han fikk lungebetennelse (same diagnose som din). Min gutt ble raskt frisk, men var svak i lang tid etterpå. Han begynte i barnehage etter 10 dager. Han trengte bare en antibiotikakur.

Skrevet

Takk for svar!

Håper det ikke tar lenger tid nå.....

Skrevet

Min måtte gå på en kur i 10 dager.. sendte han i bhg etter 8 dager, da var han frisk og rask. Holdt han rolig og varm hele uken, så han kom seg ganske raskt.

Sluttet og hoste helt ved de siste dagene...

Skrevet

Så han kan sendes i barnehagen selv om han har den stygge hosten?

Det er jo litt vanskelig for dem å spesialbehandle min sønn og da, han må jo nesten være i form til å leke som normalt....

uff syns det er vanskelig å avgjøre jeg!

Skrevet

tror jeg ville tatt han med til legen og sjekket grundig at han er på bedringens vei. Om han faktisk blir bedre av medisinen..

Sønnen min til ei venninne av meg gikk på pencilin i 2 uker, og det hjalp ikke. Måtte skifte pencilien og da ble han veldig fort frisk.

Skrevet

Ja har heldigvis time til han på mandag...Men legen sier jo sikkert at han nok kan gå i barnehagen igjen. Det er vel bare meg som er hønemor tenker jeg.....tusen takk for svar!

Skrevet

Sønnen min var 5 år da han hadde det, samme typen som din. Han var kjempedårlig, men når han fikk medisin ble han kjapt MYE bedre. Holdt han hjemme i en uke for å være sikker på at han var bra. (Han ble fort sliten ved fysiske aktiviteter hele den vinteren) Det er et år siden nå, så jeg husker ikke helt, men tror legen sa at dersom vi ikke merket bedring etter få dager måtte han prøve en annen type antibiotika. Jeg synes du skal ta kontakt med legen på mandag igjen hvis han ikke er bedre. Bedre med en sjekk for mye..lykke til.

Skrevet

Jenta mi på 2år har også mykoplasma lungebetennelse. Hun begyndte med hoste i midten av desember var hos fastlegen 5 ganger før han henviste oss til barnelegen. Var hos barnelegen for 2 uker siden og fikk tatt røntgen, fant da utt det var lungebetennelse. Da startet vi på 3.antibiotika kuren og fikk også ventoline og flutide som vi har brukt siden. Hun er nå i bedre form men blir fort sliten, hosten er borte. Skal på kontroll igjen 7 mars, tenkte da å sende henne i barnehagen igjen hvis alt virker bra . Tror det er lurt å gi dem ekstra tid med ro og hvile hvis dere har mulighet.

Skrevet

Takk for svar begge to!

Oi jenta di har jo vært syk lenge hun og da!

Min gutt fikk det og i desember, men trodde da det bare var vanlg bronkitt. Tror det sitter så hardt i han at det skal litt til før han blir kvitt det! Legen sa jo det kunne ta tre-fire uker før han var helt bra!

Syns det er så dumt det at han blir så fort sliten! Det kan jo bli lange tunge dager i barnehagen da, når han ikke klarer å holde tritt med de andre. Både jeg og gubben jobber begge to, og jeg har tatt det meste av sykedagene. Det er jo selvsagt guttens helse som kommer først men jeg syns det er tungt å måtte få så masse fravær på jobben.

Derfor håper jeg veldig at han er frisk nok til å gå i barnehagen på mandag. ¨Må si at jeg er misfornøyd med legen vår, så jeg har ikke så store forventninger til at det er så masse informasjon å få der nei....

Skrevet

Jeg er også veldig skuffet over fastlegen var som sakt der 5 ganger og han mente det var bronkitt. Stakkars liten hun har nå gått 3 antibiotika kurer i tillegg til bronkyl,bricanyl, efedrin hostesaft, cosylan og nå ventolin og flutide.Er ikke akkurat gla i å stoppe en liten kropp med alt dette. Jeg går hjemme med lillebror så er ikke noen problem å ha henne hjemme, ikke lett når man er i jobb. God bedring til gutten din, håper han er blir frisk snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...