Ny bolle i ovnen! Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Ja, nå sitter jeg altså her som to barnsmamma lenge før jeg hadde forventet det. Her er min historie til dere som har lyst til å lese: Jeg gikk å la meg torsdags kveld (07.02) og ante fred og ingen fare. Det eneste som slo meg var at i morgen tidlig klokken 06.00 er det nøyaktig 3 år siden vannet fikk med mitt forrige barn. Klokken 04.30 skulle jeg bare snu meg for å finne en bedre stilling ( som man så ofte gjør), og plutselig ble det bare vått. Jeg spratt opp av senga, heldigvis var det bare en liten flekk. Jeg trodde jeg hadde tisset på meg så jeg fikk sambo til å lukte. Han mente det luktet urin, og var på tur å snu seg for å sove igjen. Der sto jeg på gulvet og knep det jeg kunne, men det bare rant og rant. Brått gikk det opp for oss at dette er jo fostervann!! Shit, vi ble begge rimelig stress kan man si. Det var jo nesten en måned til termin den 05.03. Vi hadde vært på vekstestimering på tisdag og da var ungen estimert til 2330 gram (- 14%) og dette gjorde oss jo litt nervøs. På toppen av det hele hadde jeg fått påvist streptokokk B på forhånd, slik at vi viste at de kom til å sette igang fødselen siden jeg ikke hadde rier. Skulle også ha antibiotika intravenøst hver 4 time fra og med vannavgang. Vi kom inn på sykehuset ca. 06.00 den 08.02. Ble vist på et rom og fortalt at det ville komme en lege etterhvert. Ca.09.30 kom det en lege å satte en stikkpille vaginalt for å modne/skape rier og jeg fikk ordnet antibiotika intravenøst. Jeg kjente fortsatt ingen ting, så vi gikk oss en tur. Fikk ny pille i 5-tida. Hadde nå begynt å forberede meg på at dette kunne ende med keisersnitt, noe jeg absolutt ikke ville. Vips rundt klokken seks fikk jeg mensmurringer og fra 19.00 begynte riene og bli regelmessige. Gikk greit frem til klokken 21.00 da ba jeg om lystgass, hadde fortsatt 1 cm åpning. Lystgassen fungerte fint frem til 22.45, da kom riene med ett minutts mellomrom og j... vonde. og jeg hadde selvfølgelig fortsatt 1-2 cm åpning.Dette hadde jeg opplevd før. Fikk ikke åpning med føstemann heller. Kjente at jeg ikke klare jobbe med riene, så jeg ba om epidural. Først ville de ikke gi meg dette, men etterå ha forklart dem min erfaring fra forrige fødsel ble legen tilkalt. En meget dyktig, kjekk og ung lege fikk satt denne mens jeg "suupet" lystgass og ropte stikk. To til tre rier senere kjente jeg ingen ting. FOR EN LETTELSE .Gikk fra 2 til 10cm åpning uten smerter, mens jeg førte diverse samtaler med jordmor og sambo. Riene så jeg bare på skjermen, de kjentes ut som menssmerter såvidt. Plutselig sa jordmor at nå kan du presse. Nei, ikke enda sa jeg. Vi venter noen rier til. Tok litt i så ungen kom lenger ned i bekkenet. Presset kanskje en til tre ganger uten at jeg synes det gjorde vondt. Så spurte jeg jordmor hvor mange ganger til tror du jeg må presse. To svarte hun. Neste rie kom og "plupp" så var Celine ute klokken 02.13. Gud hvor liten hun er var min første tanke og så mye svart hår ( dette kan da ikke være min unge!!!!). Hun var 2485 gram, 47 cm lang og 32cm rundt hode. Jeg hadde ingen rifter ( tror det var jordnøttoljen og tøyingen som hadde positiv effekt, så smør jenter!!) Det var en litt kaotisk dag kan man si for sønnen vår skulle jo feire 3-års dag, lite ante vi at søstra skulle komme på samme dag!! Pappan ble sendt hjem for å holde burdag. Og det gikk strålende. Celine fikk gulsott så hun måtte ligge 1 døgn i lys, samt at hun ble fulgt nøye opp p.g.a at hun var under 2500gram og at jeg hadde at streptokokk B. Vi fikk ikke dra hjem før den 12.02. Da dro jeg hjem og feiret 30-årsdag med noen venner. Må innrømme at jeg var sliten når kvelden kom : ) Tenker tilbake på fødselen som en drømmefødsel i forhold til den jeg hadde med førstemann. Gled dere jenter, vips så er det gjort!! Takker for meg og ønsker dere alle gravide lykke til med fødselen. Håper jeg ikke skremte noen med min historie.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ønsker dere masse lykke til med lille Celine Aleksandra )
nr 4 er her<3 Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 gratulere så mye med den lille jenta de=)
mine små alver... Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Gratulerer såå mye. Kjenner meg godt igjen i det du skriver når det gjelder første mann..det åpnet seg ikke hos meg heller.Så dette var en fiin historie,håper virkelig min 2 fødsel vil gå like greit. Det var jo en veldig fin bursdagspresang til storebror også da=)
Lykken_er_tre Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hørtes ut som en kjempefin fødsel til tross for at det var litt tidlig:) Gratulerer så mye!
Kakebakesøte Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Gratulerer så mye med vel overstått selv om det var et lite sjokk til å starte med. Så sprøtt at det ble på din sønns bursdag da. Han fikk en flott gave må jeg si. Vi var litt, ja jeg må nesten si det, redde for at jeg skulle føde på dattern min sin bursdag, men dette var i går og jeg er fremdeles gravid (8 dager over termindato... )
LinePine*Og Alexandra* Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 For en fin fødsel! og for et flott navn dere har valgt! Kos dere videre.
♥Tullerusk♥ Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Gratulerer så mye med lille jenta...=o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå