Jelly Belly Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hvordan kan jeg søke om fødeplass selv? Er det noe eget skjema noe sted eller hva...?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Du kan søke ABC på Ullevål selv,ellers må legen søke for deg.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 antar det gjelder Oslo, ellers er det vel aldri noe problem. Du kan søke selv til både Riksen og Ullevål, se på hjemmesidene deres. Kan være greit om du ikke vil havne på AHus eller Bærum. Legen søker selvsagt også for deg, men mange har første time så sent at de havner utenfor Oslo.
Vannekanne Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Oioi- jeg bor i utlandet, og kommer ikke hjem før i ca juli. Har termin ca 10 okt.. Betyr dette at jeg antagelig havner utenfor Oslo?? Tabbe!
Vannekanne Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Never mind, ser at jeg ikke leste det siste innlegget skikkelig!
Vannekanne Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Jeg finner ikke informasjon på Ullevål sin hjemmeside at man kan søke selv.. Hvor fant du det?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Kan man søke selv andre steder? Trodde legen måtte gjør det jeg... Legen på Riksen søkte hvertfall plass der for oss og sa at om vi ville ha plass måtte vi søke da vi var der.Var der i uke 9. Gå inn på fødeavd på siden til Ullevål,så finner du det.Står hvertfall under ABC.
lin76 Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Her finn de informasjonen de treng. Det lønner seg å søka så snart som mogleg, gjerne før lege/jordmoravtalen: http://www.barnimagen.com/forum/thread/8359089 Lukke til!
familieliv Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Jeg fødde på Riksen med førrige mann og ville gjerne føde der også denne gangen. Jeg sendte bare en mail direkte til Riksen (ca uke 6 tenker jeg) og fikk svar om fødeplass etter ca 1-2 uker:) Bare et litet tips:)
trilletrulte Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Send en mail til fødeavdelingen til det sykehuset du vil føde på. Kjapt og greit! Gå på nettsidene deres, og finn en adresse til kvinneklinikken/fødeavdelingen etc hvis du ikke finner noe direkte info om hvordan man bør søke. (Evt ring fødeavdelingen og spør hvor du bør sende en søknad) Opplys om første dag i siste mens og foreløpig termin, gjerne om tidligere problemfrie svangerskap og fødsler hvis det er tilfelle. Har du scanner, kan du jo legge ved helsekortet ditt, hvis du har fått det ennå. Jeg gjorde det på denne måten, fikk avslag ved ett sykehus, men plass på det andre jeg søkte på. Vet jo ikke om dette fungerer ved alle sykehus i Norge, men da får du eventuelt forklart hvordan avdelingen vil at du skal søke Jo før du søker, jo bedre!
Jelly Belly Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2008 Hva skal jeg skrive i denne mailen? Hei, kan jeg få føde hos dere? Har ingen anelse om hva man skal skrive.. Eneste jeg har skrevet søknad for tidligere er for å søke på nye jobber!
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 jeg søkte ullevål selv, og har fått fødeplass der. Skrev bare at jeg veldig gjerne ville føde hos de, så skrev jeg ned personnr. mitt, første dag i siste mens, forventet termin, navn og adresse. Og at legen sender svangerskapspapirene da jeg hadde vært der.
familieliv Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Jeg hadde ikke vært hos lege når jeg sendte søknaden via mail (se over). Skrev bare siste mensdag og beregnet termin. I tillegg selvfølgelig personnr og at jeg ønsket fødeplass hos dem. Legen ettersendte helekortet direkte til Riksen da jeg fikk det (rundt uke13). Enkelt og greit:)
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Det er bare å skrive en enkel mail: "Jeg ønsker med dette å søke om fødeplass på ...". Og navn, første dag av siste mens, forventet termindato, personnummer og at du/legen ettersender "helsekort for gravide". Lykke til :-)
Jelly Belly Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2008 En ting til jenter.. Nå har jeg søkt land og strand etter en email adresse å sende søknaden til, men jeg finner ikke noe adresse direkte til fødeavdelingen!! Kan noen hjelpe meg?? Vil føde på riksen! Hilsen hjelpesløse lille meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå