Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hvor lenge tror dere barna bruker baggen?? Siden alle er så negative til de med "små bagger" som dere kaller det!
Supermamm Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Vi brukte den til dattera vår var 7 mnd ca om jeg ikke husker helt feil: )
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg håpet at jeg kunne fått brukt bagen lenge,derfor kjøpte jeg en med ganske stor bag,den største vi fant av duo vogner. Gutten vår var så stor at vi ikke kunne bruke den lengre enn i 6 mnd,noe som var en nedtur,synes det er tidlig å sette en liten baby på 6 mnd i sportsdel,men når bagen var liten,så måtte vi bare gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 De fleste barn rundt 5-6 mnd vil opp og se "verden" og skal man ligge kan man jo ligge i sittedelen. Og du har full liggestilling.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 jeg hadde simo og "små" jenter begge gangene, men vet om de som har f.eks Brio som er en mindre bag og synes den ble litt i minste laget..og hadde da større unger enn meg..jeg hadde sikkert fint kunne bruke Brio siden jeg ikke fikk store unger.. Så jeg synes det er greit å invistere i en stor bag da
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hei anonym Barn skal jo ikke sitte,før de klarer å sitte selv,desuten så var det en slik klaff,som en kunne sette barnet opp,når det begynte å sitte,slik at det kunne se verden. Desuten mener jeg det er lunere og det er bedre for en liten baby i bag,da de er for små for selene enda,som følger med i sporstdelen.Min mening,folk må jo finne ut hva de synes er best.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 jeg hadde brio vogn, å byttet fra bag til sportsdelen ca ved 7 mnd. det var ikke noe problem for de får det jo lunt fordet. hadde skinnpose og vindtett overtrekk! Jeg valgte bag som kunne løftes ut fordi jeg bodde i 2 etasje, å kunne ikke ta vogna opp. greit når barnet er veldig liten, så pakker man det inn før man går ut/ned. å hvis barnet sover enda når du skal gå inn, så slipper det bli løftet ut av den lune baggen;) Jeg synes ihvertfall det var greit når jeg bodde sånn.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 hadde brio kombi til eldste, baggen ble altfor liten for fort etter min mening, husker ikke når vi måtte brke sportsvogndelen,men baggen var liten og trang. denne gangen skal vi ha emmaljunga,de har myyyye større plass. jeg synes det er viktig at barnet kan ligge lenge i baggen,den er mye lunere å de ligger bedre,man kan jo evt bygge den litt opp i hodedelen om barnet må se ut, ikke at min måtte det når hun var liten
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Dette er et vanskelig spørsmål altså... Dattera mi var så liten av størrelse og satt så tidlig at vi aldri rakk å bruke sete-delen av vogna engang.. Vi kjøpte heller en sånn jogge-trille med 3 hjul, den tok så mye mindre plass:) Men selv om sønnen min også satt selv som 5 mnd gammel, så har vi brukt sete-delen masse, han var en god del større.. Så dette må folk nesten føle på selv.. Sant som det blir sagt, at rundt 6 mnd så vil vel ikke barna ligge å se rett opp i lufta lenger;) De vil opp og frem i verden på den tiden:) Lykke til med vogn-valget uansett!!
ceso Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 i duo vogn brukte vi bagen fram til datteren vår var nesten 13 mnd. med kombivogn vokste den andre datteren vår var 9 mnd. da ble hun for stor
3jenter Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Sportsdelen kan vel egentlig bli lun og romslig med voksipose el skinnpose.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Men hva er egentlig poenget med å legge seg borti hva folk tror?! Man må da få stå for valget selv, og ikke la seg presse til andre avgjørelser av en eller annen fremmed på BiM som alltid vet best!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 Jeg VET at jeg brukte bagen med snuppa i og voksiposen mye lenger enn at det ville vært mulig med en slik "liten bag". Og neste barn blir født i august, det medfører at barnet er større denne gangen på samme tid og vil bli liggende ennå lenger i bagen og da er det jammen godt med en bag hvor barnet får mulighet til å strekke seg om det ønsker det. Ikke at det er relevant, men jeg har da en emmaljunga duo edge og det burde vel kvalifisere til stor bag. Men hva andre velger får nå være opp til dem, jeg tror ikke at verken du eller jeg har den absolutte sannhet på hva som er best for den enkelte når det gjelder vognvalg. Så det tror jeg!
Solsikken73 Skrevet 21. februar 2008 #14 Skrevet 21. februar 2008 Helt tydelig store forskjeller her. Jenta min satt selv når hun var 6 mnd og da skulle hun bare sitte i vognen når hun var våken. Hun var dog såpass liten at hun kunne brukt soft baggen til Tautonia lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå