Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk brev fra legen om at jeg hadde jernmangel og skulle gå på apoteket for å kjøpe jerntabletter og bruke de i 6 uker,. Men det sto imgenting om dosering. Ser på pakningsvedlegget at jeg kan ta en til 2 hver dag. Noen som vet hvor mye jeg kan ta?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Ta tablettene til juce i allefall. Hvor mange du skal ta kan bare legen din svare på. Ikke vet vi hvor mange mg hver tablett inneholder og om de er reseptbelagte og ikke vet vi jernverdiene dine! Ring legen din i mårra du!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Legen sa til meg at hvis en har jernmangel skal en ta minst 100mg til dagen,så jeg vet ikke hvor mye det er i de tabelttene du kjøpte,så se på dem og gå ut fra det legen min sa,er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Og du er en helt annen enn HI, så du kan nok ikke si det mamma tiL 1stor osv. Hva om hun veier 105 kg og er 1,80 høy, eller hun veier 50 kg og er 1,50 høy. Det vet ikke du noe om! Ei heller hvor mye blod hun har og hvor stor mangel hun har.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hvis legen din ikke har skrevet hvor masse du skal ta, er det jo bare å forholde seg til pakkningsvedlegget!
ruffina Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Hei hei. Går selv på ganske sterke jerntabletter 60 mg pr tabl. Disse tar jeg en morgen og to kveld sammen med en c vitamin som gjør at jernet blir raskere og mere effektivt tatt opp i kroppen. Ikke ta dem sammen med melkeprodukter som forsinker og hindrer et god opptak. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå