Süsse Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Mange ganger pr dag, for hver minste ting vræler han så det dirrer i tromhinnene her. Det er så ekstremt og varer lenge og jeg når ikke inn til han uansett hva jeg gjør. Er dette helt vanlig trass??
Dronningen! Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 JA det er trass! Eneste som hjalp her var at jeg fikk Flisa til å se meg i øynene og snakket til henne. Nå går det mye greiere.... Alt bra på bruket?
prekæs Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 mener å huske at din er på min sønns alder. Kjenner noe til det. Min blir sint og vi trener på at han skal kontrollere temperamentet sitt. Trøster og forsøker å få han til å forstå at han ikke skal slå og kaste ting. Har litt sansen for det med trøst og rolig snakk. "jeg får vondt når du slår" "blir lei meg" osv. Vanlig trass, ja. Det artige er at de ikke kontrollerer gleden sin heller og det kan jo være en fornøyelse:)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det tror jeg.. Datteren min var også sånn en periode nå¨r hun var 2-3 år. Jeg prøvde å nå inn til henne, men det var nyttesløst... Fant ut at det var best å bare la henne være i fred til raseriutbruddet gikk over. Hun er nå 5 år, og kan fortsatt få skikkelig raseriutbrudd. Det er faktisk ganske skremmende. Veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre...
Süsse Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg går alltid bort og snakker med vanlig stemme til han, men det er nesten så han hyler mer intenst da. Alt bra her
Süsse Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2008 Han kaster og slår ikke, men står rett opp og ned og hyler som besatt. Hm, det er sikkert vanlig trass da, men det er som sagt veldig ofte og det varer så lenge for en liten filleting.
Süsse Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2008 Ja, jeg synes også det er skremmende. Det er vanskelig å gjøre det rette, for de vet ikke selv hva de vil. Prøver jeg å hjelp/roe han ned hyler han mer for det vil han ikke. Går jeg eller ikke gjør noe er det galt også.
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Alt blir galt uansett. Jeg har tro på at de må hyle seg ferdig, for så å prate med de når de er rolig. Hvor gammel er sønnen din?
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det er jo gjerne da det begynner... Denne 3-års trassen. Uff. Du får bare bite tenna sammen. Det er tøft. Jeg tror mi på 5 har gått inn i en ny trass alder:( Hun har alltid vært vanskelig å legge, men nå er det ekstremt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå