Den lille blå smurfen Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg var til jordmorkontroll idag, u32, symfysemålet ble tatt og jeg har de to siste rutine kontrollene ligget helt på øverste linje, men idag var det til og med lavere enn ved sist målig, som var uke 28. Jordmor mente det kunne ha med at magen allerede har 'sunket' og fikk tid til måling allerede om en uke. Føler meg litt småbekymra, men magen hr da vokst masse, særlig i løpet av de siste ukene! Er det noe som har opplevd lignende så 'tidlig' i svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Mitt sf-mål sank fra 38 til 32,5 samtidig som babyen snudde seg fra sete til hodeleie (ca uke 37). Hos de fleste snur jo babyen seg litt tidligere enn den gjorde hos meg, kanskje det kan være grunnen hos deg også? Dersom babyen sparker og vekta øker så er sikkert alt i orden. Er det andre som har erfaring med at sf-målet har sunket hele 5 cm? Var på toppen av normalområdet og er nå plutselig helt i bunnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå