Gå til innhold

Plantekrise!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plantene mine har det ikke bra. er litt pjusk, selv om at jeg vanner dem.. noen mirakelkurer som jeg har i skapet? hjelp! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de står på et sted der det er lite lys,så kan det være så enkelt som at de trenger lys bare:-)

Skrevet

Gjøsle dem regelmessig,pass på at dem står der det er lyst og ikke i dirkete sol lys hvis dem ikke tåler det!

Noen ganger kan det være greit å la plantene tørke litt,før man vanner dem igjen.Man må jo vite hva hver enkelt plante tåler å ikke.Er litt forskjell på behovene dems =)

Jeg hadde en periode der mine planter døde en etter en,så jeg satt dem under vaksen slik at lyse der er det eneste dem har,å plutselig begynte dem å komme seg.Det kom nye blader å spirer her å der.Blitt skikkelig fine.Så jeg tenker dem skal få stå der en stund til!!!

Skrevet

hm.. jeg har blandt annet en jukkapalme... den står i lyset, men ikke direkte sollys.. kan liksom ikke ha noen under et lys på f.eks vasken, for alle plantene mine er så store! :P hehe.. jeg får ta meg en tur på plantasjen tror jeg:)

Skrevet

ikke vann for mye....... alle planter tåler og tørke litt...

Skrevet

vanner plantene mine når de begynner å henge litt med hodet.. hehe.. alt fra 1-2 ganger i uka, til annehver uke..

jeg har nå en julestjerne som jeg har hatt i 1,5 år som lever ennå med denne metoden.. :) mine står i vinduet, og joda, i direkte sollys..

og en gang i året eller no får de en sånn gjødningspinnesak.. da vokser de som ugress en periode..

(bare for å si det slik.. jeg har klart å ta livet av kaktuser og slikt, så jeg eier ikke grønne fingre.. så jeg har kun grønne planter..)

Skrevet

uff.. har nylig drept en kaktus! :P hehe...

finnes ikke grønne fingre, arvet etter mor! :P

Skrevet

Hehe... tror vi er flere med antigrønne fingre... Har potteroser, de dør som fluer... De skal visst ha vann hver dag. Har duftranke, den står, men uten blomster. Orkideenen mine er avblomstret for lengst, tulipanenen henger med hodet...

urk :/

Det eneste jeg klarer å vanne rett er visst grønne planter. Hurra for grønne planter!

Skrevet

Miramis:

hva er duftranke?

jeg har nemlig en grønn stor plante som står på gulvet. den har store blad, og tre hvite blomstrer som har sånn klump i midten.. taggete på en måte. de er nå brune, men bladene holder seg fint. skal disse blomstrene dø eller? :P uff.. føler meg dum:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...