Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg er 25 uker på vei og den lille er ganske så aktiv:) Men ved et par anledninger så har det begynt å liksom dirre i magen, nesten som om det er babyen som har krampe. Varte kanskje i et par sekunder. Dette skjedde senest igår da jeg satt helt rolig og så på tv. Jeg kvakk skikkelig til! Så gikk det en liten stund og så var det vanlige spark igjen:) Noen som har opplevd det samme og har noen tips til hva dette kan være? Har hørt noe om at det kan være babyen som tisser, men er veldig usikker. Burde vel kanskje høre med jordmor. På forhånd takk for svar:)
Fullrulle86 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 har hørt at det kan være babyen som hikker:o)
lille oscar + bebis Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 kjenner til det.. min baby gjør også det. veldig ofte. men har ikke tenkt på at jeg trenger å bekymre meg for det.. vet ikke hva det er jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Hei, HI her. Takk for svar, bekymrer meg ikke så veldig, men vært interessant å visst hva det var:-) Ja, kanskje er det hikking?! Hehe, så søtt:-D
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Ja, det har jeg og kjent! Mitt på natten første gang, det føltes som om jeg hadde et stort insekt under huden! Men etter det har jeg kjent det flere ganger, og da bare koser jeg meg.
Hilde_85 Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jeg leste noe om at dirring kan være barnet som tisser, syns det hørtes merkelig ut jeg da Og hikking er som rytmiske dunk, men jeg har ikke opplevd noen av de to så ikke vet jeg
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 hikkingen er veeeeldig tydelig.. magen hopper opp og ned.. dirring har jeg derimot ikke vært borti? men kan jo være tissing?
Sikkertforgammel Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Hikking kjenner jeg godt til, pia mi hikker hvertfall 2 ganger om dagen. Da varer det mye lenger enn bare noen sekunder, sikkert opp mot 1-3 minutter hvertfall. Man kjenner det dunker, så går det et sekund eller to, så nytt dunk osv osv. Lett å kjenne syns jeg. Har hørt at når babyen tisser i fostervannet, så blir det litt ekstra varmt, og da kan babyen få det vi kaller her nord for "røss i hållet" hehe, eller "frysning" som de sier sørpå. Sånn rystelse. Hehe, ikke lett å forklare da, men men. Har mer tro på at det er den dirringa du kjenner
Mini nr 2 i mars Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har opplevd akkurat det samme som deg flere ganger! Spurte jordmor om det for et par dager siden, og hun sa at det var flere gravide som fortalte om denne ristiningen. Men hun kunne ikke gi noe svar på hva det var. Hun mente at man ikke visste hva det skyldtes. Har også hørt det om tissing, men har ikke helt klart å skjønne at det er logisk..Uansett, det var visst ikke noe å bekymre seg for mente hun =)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 HI her igjen:) hehe, mye rart man funderer over når man går gravid. Godt å høre andres erfaringer, er jo så mye som skjer når man er gravid, og dette er også min første, så alt blir nytt. Igjen, takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå