AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk nemlig mei tai i posten i dag og den er jo bare helt fantastisk! Sååå kos å bære snuppa, da! Ante ikke at det var så koselig! Hun smilte og lo og storkoste seg den lille prøveturen vi tok! :0) Men hvor høyt opp skal hun sitte? Altså hvor knyter jeg; livet?, hoftene? Hun er straks 7 mnd og var 9,8 kg 6 mnd gml..
BellaSofia Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Det varierer fra person til person alt etter hvor du vil ha mest vekt. Noen liker å bære mest på hoftene og andre skuldre/rygg. Jeg knyter litt over hoftene sånn at vesla kommer lengst mulig opp. Liker å titte over kanten Men hun er bare 6.5 kg da... Prøv deg fram - det er det beste rådet
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg fikk også mei tai`en min idag! Så fin da! Kjempefornøyd Har brukt elastisk sjal til nå (har en jente på 8 mnd som ELSKER å bli båret Syns sjalet er kjempegodt å bruke, men det er litt kronglete å få på utendørs i dårlig Oslovær :/ Syns mei tai er enklere å få på, også kan jeg bære på ryggen! Kan det med sjal også da, men klarer ikke å få det til aleine. Prøvde min istad, både foran og bak, men må nok gå litt ute og litt lengre for å finne ut hvor det er best å knyte. Men jeg liker å ha hodet hennes i høyde med haka mi iallefall. Sjalet knøt jeg rett over hoftekammen. Kos deg med bæringa! )
Minnie Mom Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har nettopp begynte å bære tulla på 5 uker i en Eden Mai Tai, så kan ikke svare dessverre. Vi bærer i froskestilling og det er jo kjempedeilig! ) Spør på www.tettinntil.no hvis du vil ha flere svar, der er de eksperter alle sammen.... )
Yrha Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Hei Og gratulerer med Mei Tai! Babyene våre er like store, og jeg knyter Tai'en på der midjen er smalest. Da blir lillegutt ganske langt opp, og kan titte såvidt over skuldra mi, uansett om han er på mage eller rygg!
ღDidrikmamsenღ Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Knyter ganske langt opp, bærer på rygg. Didrik liker å titte over skulderen min når vi er på tur han. Rundt 10 kg =)
Yo&La+spire Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Grattis med nye meitai:) Visst du skal bære på magen, skal babyens vere så høyt at du kan kysse h*n på pannen. På ryggen er det lurt å få babyen så høyt opp du klarer, både fordi jo høyere opp dess bedre bærekomfort for deg, og fordi da kan babyen kikke over skuldra di og se litt. Dette er selvfølgelig bare retningslinjer, og du må selv prøve ut hva du og ditt barn foretrekker, men nå har du kansje litt å gå etter:) Lykke til!
Søtnosmamma Skrevet 15. februar 2008 #8 Skrevet 15. februar 2008 Jeg bærer henne så høyt at vi fint kan snakke og tulle sammen. Det stemmer nok ganske bra med innlegget over med å kunne kysse henne på panna. Vesla er dessverre ikke så tålmodig med å sitte i mei taien lenger. Spenner seg bakover og vil ut.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svar. Kjempe gøy dette her! Tenkte nok jeg bar henne litt lavt, ja. Skal prøve å få henne høyere opp. Utrolig hvor nært og godt dette var. :0) Trodde dere "bærere" var en litt spesiell gjeng som jeg kanskje ikke passet inn i, men skjønner jo greia nå! :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå