Gå til innhold

noen som kan litt om barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man får innkalling til møte pga en bekymringsmelding. er det automatisk at det blir hjemmebesøk da?

kan de ta fra deg barnet uten å først få mulighet til å flytte fra far med barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som det ble sendt inn bekyrmingsmelding på. Der kom barnevernet hjem på besøk. Der fant de jo at meldinga var oppspinn og basert på usannheter.

Men det skal være spesielle årsaker til at de bare tar barnet og går. Samarbeid og be heller om råd enn å bare stikke hodet i sanda.

Skrevet

er en engangshendelse og det kommer ikke til å skje igjen. var trusler om vold fra far, men han har aldri lagt en hånd på oss og ikke truet meg eller barna.

Skrevet

Det skal veldig, veldig mye til at man mister omsorgen for barnet sitt. Om ikke det er en akutt hendelse (politi, arrestasjoner, vold, rus og annen hurlumhei) og barneversnvakta må rykke ut. Barnevernet driver mest med å samarbeide med foreldrene for å finne gode løsninger for at barn og foreldre skal få det bedre _sammen_.

Om det blir hjemmebesøk vet jeg ikke, det kommer vel an på bakgrunnen til bekymringsmeldingen.

Skrevet

De kommer ikke til å ta barna for dette, det har jeg ingen tro på. Alle har vi vel hørt om barnevernet og skrekkhistoriene. Men tror på samarbeid, jeg da. Kan jo hende de vil følge dere opp litt ekstra en tid da, men det er jo ikke farlig. Så lenge man du vet at dette ikke kommer til å gjenta seg.

Men skulle han miste kontrollen og gjøre dere noe, så må dere gå med engang! Og er du sikker på at du stoler på at dette var en egangshendelse? Stiller bare spørsmål som du selv må tenke over!

Skrevet

Ja, de er pålagt å komme på hjemmebesøk, men det betyr ikke at det skjer noe av den grunn. Som sagt her tidligere skal det MYE til før de tar barna fra en.

Skrevet

Tror det er veldig vanlig at de tar et hjemme besøk for å "sjekke forholda" litt da ja, det er jo jobben demmers når de får bekymrings melding, det skal mye til for at de fratar noen ungene i hvertfall, alle andre løsninger blir først vurdert for å finne ut om mor/far trenger litt avlastning, veiledning osv. Personlig synes jeg det i visse tilfeller skal FOR mye til for å bli fratatt ungene i dag.

Skrevet

ja dette er garantert en engangshendelse. for jeg kommer aldri til å sette hu hos han igjen om jeg skal bort.han er kjempe lei seg og redd vi skal miste henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...