Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Blir så frustrert, har mer eller mindre hatt såre brystvorter siden fødselen. De blir nesten bra igjen, men så skjer det igjen at de blir såre. Har ikke trøske heller. Tror bare det er babyen som ikke tar brystet riktig. Flere som har hatt det sånn? Kommer det til å bedre seg?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har ei venninne som har to barn og ved begge så var hun sår de første 3 mnd, men etter det gikk det som en lek og hun ammet over året med begge.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Håper det retter seg snart da. Vet ikke hvor mye man skal holde ut. Begynner å bli lei av å være sår hele tiden, men vil gjerne amme:)
Gjest Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Super viktig å få til riktig ammeteknikk - hvis ikke får du fortsatt såre brystvorter. Det står ganske bra informasjon på www.ammehjelpen.no - også noen videoer der. Jeg ville spurt helsesøster om ammeråd. Jeg slet selv med såre brystvorter i starten - som det blødde av - men når vi fikk lært riktig teknikk gikk det kjempefint!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Av og til når jeg prøver å rette på teknikken, knipes bare munnen mer sammen og det gjør vondt. Må vel kanskje prøve hardere.
yret Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Jenta mi var nok på den alderen, og kanskje litt eldre, før hun lærte riktig sugeteknikk. Det var veldig vanskelig å få henne til å åpne munnen ordentlig, så jeg måtte lirke og lure for at hun ikke bare skulle suge på tuppen. I Kanskje du kan få en erfaren ammer eller noen på HS eller ammepoliklinikk til å se på en gang du ammer? Kanskje er den en annen ammestilling som kan gjøre det enklere? Ofte er det ikke mye som skal til før det "løsner". Pass på at du lufter brystene mye. Det hjelper på sårheten. Jeg synes også at Purelan hjalp godt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Skal se på videoene på ammehjelp siden. Helsesøster sier nå at babyen bare blir flinkere og flinkere etterhvert. Har hjulpet et par ganger i starten. Føler at vi får det fint til, men av og til blir sikkert teknikken feil. Purelan klarer jeg meg ikke uten, og prøver å lufte brystene godt (har blitt litt bedre etter jeg ble flinkere med luftingen) Skal prøve å bli strengere (ta bort babyen når jeg merker at det blir feil)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå