Gå til innhold

Ang å være tilgjengelig for jobben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I etterkant av innlegget mitt i går og de svarene jeg fikk:

Synes du at du skal være tilgjengelig 24/7 for din arbeidsplass? Tenker da først og fremst på deg som er arbeidstaker. Er det din egen bedrift stiller det seg nok annerledes, kanskje, men som lønnsmottaker....

Synes du at du er pliktig til å oppgi "alle" telefonnr du kan være tilgjengelig på? Evt at de bare skal lete deg opp på gule sider for å få ditt mobilnr?

Jeg synes ikke det, vi har ei ansattebok, der står alle ansatte, vikarer, ekstrahjelper som vi har tilgang til. Der har noen valgt å skrive flere nr., andre bare ett nr. Mener de skal forholde seg til de nr som finnes i boka. Uansett. Prinsippsak, samme hva de vil, egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo veldig enkelt.. Jobber selv i helsevesenet og JA de leter opp nummeret (mobil) om du ikke har oppgitt det.. Synes det er helt greit, det er jo bare å se på nummeret når de ringer og ganske enkelt ikke ta telefonen når man ser at det er jobben som ringer...... (dersom man ikke vil ha ekstravakter..) MEN, i helsevesenet er det jo slik at man kan beordres på jobb, så sånn sett er det jo "dårlig" gjort overfor de andre ansatte å gjøre seg helt utilgjengelig overfor jobben.....

Skrevet

Det kommer jo ann på jobben, ansvar, om du har jobbtelefon mm. Hvis det er krise her regner jeg egentlig med at de gjør det meste for å få tak i meg. Om så å ringe mora mi ;-)

Skrevet

Om krisen var stor nok, så ja. Men det skal selvfølgelig ikke være noe som skjer regelmessig.

Skrevet

Ja, men jeg har jo på mobilen min, så de trenger ikke ringe mora mi. Det er avhengig av lønn og ansvar.

Skrevet

Satte det litt på spissen. Og, ja, det handler om lønn og ansvar, skrev det i hovedinnlegget, tror jeg:)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å være tilgjengelig for arbeidsplassen min og er det fremdeles selv om jeg kun har tatt strøvakter der siden jeg ble sykemeldt tidlig i forrige svagerskap. (feb 2006)

Ringer de og spør om noe eller lurer på om jeg kan jobbe så må de gjerne ringe tom på gubbens eller pappas telefon ved krise.

Skrevet

Ville faktisk blitt FORBANNET hvis noen tok en viktig avgjørelse uten å ringe meg (på mitt ansvarsområde)

Skrevet

Har du ansvar stiller det seg annerledes. Snakker om oss som "bare går på gulvet". Har vår stilling og vår stillingsandel, med vår mer eller mindre generelle stillingsinstruks....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...