Gå til innhold

dyne til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan tipse meg om hvor man får tak i rimelige dyner til babyer, slike som man bruker i vogge/vogn...? har kikket på ikea, men der har de bare til sprinkelseng

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jysk har i flere størrelser

Skrevet

sparkjøp har, har kjøpt den e skal ha i vogna der.. meget grei, og en grei pris...

Skrevet

Hva er størrelsen på barnedynene da? Ja, de til vogn og til sprinkelseng?

Skrevet

Mener vogndynene er 60x80 cm. Vi brukte en slik i vognen i begynnelsen....gikk over til pose senere....og i sengen frem til ca. 1 år. Kostet ikke så masse, ca. 250 tror jeg...

Skrevet

65x80 til vogn

80x100 til seng

evt. junior dyne: 100x140

har selv kjøpt junior dyne pga de vokser fra 80x100 veldig fort.

Skrevet

Var faktisk og så på dyner på jysk i dag... Det er tre størrelser på barnedyner; 60x80 cm (vogndyne), 80x100 og 140x200 til seng. Vi har kjøpt en i str. 80x100, og betalte 250 for den og pute med sengetøy, men det var kjempetilbud fordi det var en dyne som har ligget i en seng på utstilling. Dynene på jysk lå vel på mellom 100 for de minste og billigste og 400 kr for den dyreste i 140x200 - men jeg tror de hadde noen på ca 150 i alle tre størrelser. Vær litt obs på om de er gjennomsydd eller ikke - dyner som er gjennomsydd (altså at skillesømmene går helt igjennom) blir kaldere fordi de bare blir to tynne lag stoff akkurat i sømmene. Kan være dumt på dyner som er ment å holde til vinteren i kalde hus.

Vi regner vel med å anskaffe en i hver størrelse - både fordi den vi har er for stor til vogn og fordi vi før eller siden må utvide til en større en i senga - så hvorfor ikke ha to til sengebruk fra starten av. Det blir alltids tisset ut tid om annen uansett, og da er det greit å ha den litt større i reserve fram til nurket "vokser inn i den" - og deretter bruke den mellomste som backup til man kan gå over på voksendyner. Uten tørketrommel ser jeg for meg frustrasjonen når nurket har tisset igjennom hele dyna si og det tar et døgn og tørke den, og så har man bare voksendyner eller vogndyna som "stand-in" i mellomtiden...

Skrevet

Nedover kontinentet gispet alle da jeg sa vi brukte dyner på babyer i Norge.

Der er det gjengs å bruke sånne soveposer som man kler på barnet, som en kjole liksom. Dette for å unngå at barn kveles fordi de får dyna over hodet.

MEN min løsning på dette har vært å bruke en litt stor dyne, brette litt av den nederste delen av den under madrassen, slik at barnet ikke klarer å "mase" dyna over hodet og ikke få puste.

Skrevet

Lenella:

Jeg innbiller meg liksom at noe av greia med å ha så små dyner i starten også er at de ikke skal kunne kveles av dem heller? Skal liksom noe til, om du har en lett dyne i passe størrelse, at de greier å forsvinne så grundig under dem at de kveles også... Trodde jeg? Derimot, om man har en voksendyne til en baby er det klart at de kan forsvinne under og ikke greie å lage nok glippe med kroppen til at det kommer nok luft til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...