Sannamor ;)Fødeklar:) Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Heisann:) Kan vi spise ferske reker??
Fullrulle86 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 ja ingen fare. di er kokt:o) har spist maaaaaaaasse reker jeg:o)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 http://matportalen.no/Emner/Gravide masse nyttig info om hva man bør holde seg unna/være forsiktig med. Generelt bør gravide huske å varmebehandle fisk og skalldyr godt før de spises. Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra: Blåkveite over 3 kilo. Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo. Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever. Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises). Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).
*tornerose* Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Hadde tenkt å spørre om det samme. En hører jo så mye forskjellig om dette fra person til person. Men jeg har også lest og hørt at reker og krabbeklør er trygt å spise så kos deg med god samvittighet :-) Det skal jeg og gubben gjøre også, har bestilt reker til ikveld :-D
precious baby Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 tusen takk for tips for maten. akkurat det jeg lurte på har du svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå